Upplänning som blivit jämte

Startat av Ersa, 18 februari 2014, 18:32:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Danielssons Vera har nu lämnat Knutby för Östersund. Ny uniform och fyra nya extraljus på taket på köpet.

Foto från Danielssons Facebooksida:
www.facebook.com/danielssonsbuss

Anders Lundén

Mikey

Citat från: Ersa skrivet 18 februari 2014, 18:32:55 PM
Danielssons Vera har nu lämnat Knutby för Östersund. Ny uniform och fyra nya extraljus på taket på köpet.

Är detta den bussen som fortfarande var gul hyfsat nyligen? En av dessa lämnade väl UL-land för ett bra tag sedan?

Niklas Bygdestam

Citat från: Ersa skrivet 18 februari 2014, 18:32:55 PM

Foto från Danielssons Facebooksida:
www.facebook.com/danielssonsbuss

Jag kan inte låta bli att tycka att den gula UL-färgen var mer klädsam på just den här bussen :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Mats Karlsson

Finns det någon vettig förklaring till att lackera bussfronten helsvart?

Ersa

Tja, finns det nån vettig förklaring till att ha en länsläck i Jämtland över huvudtaget?  ::)

Johan B

Citat från: Mats Karlsson skrivet 20 februari 2014, 10:36:00 AM
Finns det någon vettig förklaring till att lackera bussfronten helsvart?

Det var säkert någon välavlönad konsult som tyckte att det var snyggt  ;D

Joakim Wahlberg

Finns andra som tycker det är snyggt och jag är en av dem. Kul att se bilden!
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Mats Karlsson

Citat från: Joakim W skrivet 20 februari 2014, 16:08:14 PM
Finns andra som tycker det är snyggt och jag är en av dem. Kul att se bilden!

Ur trafiksäkerhetssynpunkt är det kanske inte så bra med svart front. Att det skulle vara snyggt tycker jag nog knappast. Om däremot hela bussen hade varit svart hade det kanske varit "snyggt" på något sätt, men knappast med enbart fronten i svart. Har faktiskt svårt att förstå motivet bakom valet, men det går ju inte att förstå allt här i världen. Han som skapade lacken var kanske färgblind?!

Niklas Bygdestam

Citat från: Mats Karlsson skrivet 21 februari 2014, 10:07:32 AM
Ur trafiksäkerhetssynpunkt är det kanske inte så bra med svart front. Att det skulle vara snyggt tycker jag nog knappast. Om däremot hela bussen hade varit svart hade det kanske varit "snyggt" på något sätt, men knappast med enbart fronten i svart. Har faktiskt svårt att förstå motivet bakom valet, men det går ju inte att förstå allt här i världen. Han som skapade lacken var kanske färgblind?!

Ofta är det någon designer som fått betalt för att komma på någon sådan här idé. De får också mycket betalt för detta.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

grabben007

Cissi går i Jämtland men är helt vit. Kommer att fungera som extrabuss då Ada har pensionerats..

Citat från: Anders Lundén skrivet 18 februari 2014, 18:59:29 PM
DFZ916 har blivit Cissi Danielsson. Någon som vet om hon pratar Uppländska eller Jämtska? :-)

http://www.svenskbusshistoria.se/go/?omni=&id=55630&ref=dosearch&svalue=dfz916

http://www.danielssonsbuss.se/cissi.html

// Anders