Jill Johnson og buss med Larvik-karosseri

Startat av Gmidtun, 14 februari 2014, 20:33:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gmidtun

Hvilken buss med Larvik-karosseri var det country-artisten Jill Johnson brukte i markedsföringen av albumet "Music Row II" ?
Albumet kom ut i 2009.

Gmidtun

Mr U

Helt spontant när jag ser bilden så är det SJ buss 666 (ScV Bf7659)

BengaB40

Hej! I så fall sexor i fyrtal! Hälsn. BengaB40 (som gillar 6-iga Jill)!

Mr U

Det gick lite fort igår, och sannolikt fel. Jag syftade på SJ-buss 0674, inte något annat. Frågan är om det är rätt, den är ju avställd sedan en del år. Jag reagerade på färgen. Båda var ju vita mot slutet.

Björn Forslund

Citat från: Mr U skrivet 15 februari 2014, 15:41:56 PM
Det gick lite fort igår, och sannolikt fel. Jag syftade på SJ-buss 0674, inte något annat. Frågan är om det är rätt, den är ju avställd sedan en del år. Jag reagerade på färgen. Båda var ju vita mot slutet.

Det är 0690.

Niklas Bygdestam

Det är helt klart en långfärdsbuss med Larvikskaross. Om jag förstått saken rätt så är den egentligen av samma typ som 0699. Men den här har Scaniachassi. 0699 hade Volvochassi. Men själva karossen och inredningen är vad jag förstår identisk.

Skulle vara roligt om det gick att återställa en buss av den här typen i fint skick och återställa i SJ-lack.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.