Hollandresa del 4!

Startat av Niclas Rosenius, 10 november 2007, 18:09:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Hej!

Nu har det blivit dags igen att visa lite bilder.

Det har blivit lördag förmiddag och dags för en provkörning av en VDL Berkhof Ambassador 200 årsmodell -04.

Lite bilder från insidan först.

Drog vi iväg en sväng och bussen kändes väl så där att köra. Om man jämför med dom bussar jag kör dagligen på GUB så kan man nog jämföra den här med vår första omgång gasbussar från -96. Ganska trött och lite halv trög att köra.

Vi stannade till på några ställen för att ta några miljöbilder. Här är ett av stoppen.

När vi var ute på vår runda så tog vi vägen förbi ett av bussbolagen som hör hemma i Amersfoort, nämnligen Besseling. Dom har i stort sätt bara Setra och många av dom var från 4-serien.

Bla har dom 4 st S431DT som alla var hemma förtillfället plus en VIP-utrustad S411HD.

Och även denna gamla fd amerikanska skolbuss.

Sen for vi tillbaks hem till Marcel för lite fika innan vi drog vidare in till Amsterdam. Vi parkerade vid en av infartsparkeringarna. Som är mycket billigare att stå på för sen ta spårvagnen vidare in till city.

Här hittade vi som vanligt några bussar från Graf´s Reisen. Bla denna 13,7 m Skyliner.

Efter gått en runda bland bussarna klev vi på denna farkost.

Väl inne i city så fanns det ju som jag visat tidigare sånna här bussar.

Sen bar det vidare till den stora bussparkeringen invid buss o cetralstationen.

Där fanns det en väldig blandning på både bussar och från vilka länder dom kom ifrån.

Vi börjar med en belgisk.

Sen hittade jag en trevlig dansk chafför som hade denna Setra.

Föresten så var faktisk alla chafför som var vid sina bussar på parkeringen väldogt trevliga och pratsamma.

Några av dom engelska bussarna där.

Och tro det eller ej så hittade jag en 9700HD Face från England där också. Föraren var jätte nöjd med sin buss.

Denna Tjekiska PB:n fick inte plats på parkering för tillfället som var full.

Sen några Neoplan:er fanns där så klart. Här är ett utval.

Först ut en av dom 100 sista byggda "gamla" Cityliner.

En polack, som är en fd tysk som tillhört Auto-Fischer i Leer.

Och tillslut en Skyliner från Kroatien.

Vi var där under några timmar så det kom och åkte bussar hela tiden. Man hade inte direkt långtråkigt. Efter det gick vi på en längre stadt vandring längs dom många kanaler som finns i stan.

Forstsättning följer senare.

//Niclas

Simon A

Trevligt bildsvep Niclas.

//Simon

Ante