Huvudmeny

Nobina 3019?

Startat av Carl Eric, 12 februari 2014, 08:38:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Nu på morgonen såg jag en buss i Slussenterminalen som jag inte sett tidigare. Det var en boggivagn av något som liknande en Volvo, och i framrutan var det en skylt där det stod "401", således gissar jag att det är en Nobina-buss.

Om jag minns rätt hette den "3019" och registreringsnumret tror jag var ROW133.

Hittar ingen info på SBH, men av CBR att döma så kom den vagnen till Nobina Tyresö i början av februari.

Är det någon som har mer information om denna buss? :)

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mikey

Det är nog en av de Finlandsimporterade Volvo 8700'orna.

Walter

Modellår 2006 enligt CBR så det är nog en fd finne.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Carl Eric

Såg inte fronten men ja, det är mycket möjligt!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

virtual1

Citat från: Carl Eric skrivet 12 februari 2014, 09:53:31 AM

OK, blir ngt att hålla utkik efter =) - nån som vet hur många finnar som tagits/ska tas hit?

AO

I vilken trafik ska  de gå?

virtual1

Citat från: Carl Eric skrivet 12 februari 2014, 09:53:31 AM

Japp, hittade den! F.d. Nobina 467 i Finland:

http://phototrans.eu/2410,10285,137,0.html

Matte

Såg samma vagn idag i Gullmarsplans terminalen så det borde vara en Tyresö vagn. Och igår såg jag en som hade reg nr WUX 042. Och på båda hade iallafall led belysning som linje skylt bak.

Fredde

... och ytterligare en heter EBS997, som tillhör Tyresö. Bild kommer i separat tråd.

virtual1