En liten stund vid landningsbanan i växlande väder

Startat av Mikey, 11 februari 2014, 19:06:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

I eftermiddags fick jag en del tid över, så på vägen hem stannade jag till vid landningsbanan på Arlanda i knappa timmen. Lite kul saker dök upp, så det blev några bilder.

Först var det mulet, och då kom finska flygvapnets Learjet 35A, LJ-1.

Sedan blev det snabbt lite ljusare, och då kom Novair med sin finaste fisk, en Airbus A330 från Cancun med registrering EI-LAX. Om någon kunde gissa så är den inhyrd av Aer Lingus.

Sen kom solen fram! :) Här är en ATR-72 från ett flygbolag som uppenbarligen inte kunde bestämma sig om vilken färg de skulle ha. Danish Air Transport OY-RUG, flygs av NextJet.

Men solen försvann fort. Här är en av Björn Kjos antikviteter, Boeing 737-300 LN-KHB från Oslo. Först sades det att alla dessa gamlingar skulle bort 2010. Sen 2011. Sen 2012. Men det sista jag hörde var att de skulle flyga i minst två år till nu...

Detta var nog något av det mest extrema väderväxel jag sett på en timme, för nu kom en regnskur tillsammans med en Airbus A320 från Air France.

Men när den hade vänt runt var regnet borta igen. F-HEPG heter planet och kommer från Paris.

Belavia CRJ-200 EW-277PJ från Minsk. Och i bakgrunden har vi slutligen...

... Czech Travel Service, som kommer med en chartrad flight direkt från Mazar-i-Sharif, Afghanistan. Detta blev resultatet av denna timme :)