Huvudmeny

En ovisad? Nettbuss...

Startat av virtual1, 05 februari 2014, 22:56:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Den här har nog nämts på forumet innan, men kan inte erinra mig att jag sett nån bild innan!

Den enda Scalan som rullar i GBG som saknar LED-dioder?

Bernt Talbrant

Citat från: virtual1 skrivet 05 februari 2014, 22:56:34 PM
Den här har nog nämts på forumet innan, men kan inte erinra mig att jag sett nån bild innan!

Den enda Scalan som rullar i GBG som saknar LED-dioder?

Det beror lite på hur man ser på det. ;) Både jag och andra har åtminstone visat bild på den när den rullade hos sin ursprungliga ägare Evalds Buss.

Evalds Buss URB943 lämnar Kungsbacka station på väg mot Lindome på linje 735 den 25 maj 2007.

Brollan

Det är första gången jag ser den i GBG, när Nettbuss köpte den hamnade den på Orust, men nu verkar den vara stationerad i Kareby.

virtual1

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 05 februari 2014, 23:38:39 PM
Det beror lite på hur man ser på det. ;) Både jag och andra har åtminstone visat bild på den när den rullade hos sin ursprungliga ägare Evalds Buss.

Sant :-) - fast i Nettbuss ägo har jag inet sett bild på den iaf tidigare :-)

Bussmicke

Den tog jag bild på för flera år sedan som ersättningsbuss för spårvagn på Hisingen.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 06 februari 2014, 12:47:20 PM
Den tog jag bild på för flera år sedan som ersättningsbuss för spårvagn på Hisingen.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Men visade den gjorde du inte ;-)

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 06 februari 2014, 13:59:03 PM
Men visade den gjorde du inte ;-)

Hade inte ens döpt bilderna, antagligen för att det var en ointressant Scala. Däremot var 70790 omdöpt, Lahti 402 en intressantare Modell

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.