Huvudmeny

VL.s vagn 270

Startat av Tompa871, 04 februari 2014, 11:24:36 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tompa871

Hej. Igår när jag kom körande med bilen längs Järnbruksgatan här i Västerås så får jag se vagn 270 komma på linje 11 mot Eriksborg. Jag körde i motsatt riktning. Är inte 270 Salas vagn?

pnott

Känner inte till placeringsort, men det är ju något som kan ändras. Jag gissar att den tillhör de bussar som försvinner från VL efter nästa leverans av Solaris-bussar nu till sommaren. Det kan ju ha med den saken att göra.

Tompa871

Citat från: pnott skrivet 04 februari 2014, 14:42:55 PM
Känner inte till placeringsort, men det är ju något som kan ändras. Jag gissar att den tillhör de bussar som försvinner från VL efter nästa leverans av Solaris-bussar nu till sommaren. Det kan ju ha med den saken att göra.
ok. Jag har för mig att 270 är stationerad i Sala. Den brukar ju gå på Silverlinjen i Sala. Vad kommer de nya vagnarna få för inv-nr?

Bussmicke

Citat från: pnott skrivet 04 februari 2014, 14:42:55 PM

Vad för Solaris är det fråga om?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Tompa871

Peter Öden

Hej !

Vänta och se vad som kommer i juli till VL !

Mvh Peter Ö

Tompa871

Citat från: Peter Öden skrivet 05 februari 2014, 18:36:23 PM
Hej !

Vänta och se vad som kommer i juli till VL !

Mvh Peter Ö
Jag kommer nog ha rätt. Men vad blir det för inv-nr.

pnott

Gissningslekar är ju kul! Vi känner till att en av bussarna är en Urbino 12 gashybrid. Jag har för mig att jag har läst någonstans att tätortstrafiken i Västerås ska bli helt fosilfri i år. Om så är fallet så ska de flesta Volvodieslarna bytas ut. Så till gissningarna! Jag satsar på 16 - 24 nya bussar? Hälften 12:or och hälften 18:or? Och 12:rna hamnar förstås i 300-serien, medan 18:orna hamnar i 800-serien.  ;D

Bussmicke

Tänk att Peter Alltid måste vara så kryptisk och hemlighetsfull..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Tompa871

Citat från: pnott skrivet 05 februari 2014, 20:09:28 PM
Gissningslekar är ju kul! Vi känner till att en av bussarna är en Urbino 12 gashybrid. Jag har för mig att jag har läst någonstans att tätortstrafiken i Västerås ska bli helt fosilfri i år. Om så är fallet så ska de flesta Volvodieslarna bytas ut. Så till gissningarna! Jag satsar på 16 - 24 nya bussar? Hälften 12:or och hälften 18:or? Och 12:rna hamnar förstås i 300-serien, medan 18:orna hamnar i 800-serien.  ;D
Då blir det väl från vagn 316 och uppåt för 12.orna. Och från 875 och uppåt för 18.orna.