Huvudmeny

Magnes bildsvep 2

Startat av Magne, 02 februari 2014, 01:57:32 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magne

Nytt år, nye muligheter

Jeg kan nesten ikke tro det jeg leser! Det er langt over ett år siden jeg la ut bilder i forumet! Det hadde jeg ikke trodd om noen hadde fortalt det til meg. Siden sist er "Magnes bildsvep" blitt låst, så jeg må begyne på nytt. Selv om Buss-snack ikke blir nedrent av mine bilder lengre, er jeg like involvert i bussmiljøet som før. Om noen ønsker å få oppdateringer på bilder litt oftere, så søk meg gjerne opp på Facebook. www.facebook.com/magnehaheim

Etter som snøen kom til Oslo, brukte jeg en fridag på å reise rundt for å ta bilder av busser i vinter-Oslo. Jeg har mange bilder av mye rart, men det er sjeldent at jeg har gode bilder av busser i snø i hovedstaden. Jeg starta opp bilen en fredag morgen med det målet om å dokumentere begynnelsen av et nytt og spennende bussår. Anbud og nye busser får meg til å sette mer og mer pris på de eldre bussene, så etter en runde i Oslo, gikk turen ut i Hedmarks ville natur!

Årets første bilde blir et stemningsbilde fra en bussterminal i snøvær. Et hyggelig gjensyn med 774 før den eventuelt blir solgt eller tatt ut av trafikk.

Stilig å se de røde opplinede bussene mot den hvite (gråaktige?) snøen.

Man kan ikke bare ta bilde av de gamle og snart utrangerte bussene. Denne hadde jeg aldri fotografert før, så det er moro å få disse foran linsa også.

Hos Volvo på Alnabru stod denne nydelige Vestbussen. Den stod perfekt oppstilt for et stilig bilde.

Også denne går inn i de nyes rekker. Bussen er også unik i Norge, så denne er morsomt å ha på minnebrikken.

Kinesiske Scania Higer A30 er en forholdsvis ny buss i Norge, men blir et vanlig syn, særlig på Vestlandet, i løpet av året. Firda Billag har kjøpt inn et større antall av disse, og Scania OmniExpress til anbudet i Nordfjord. Tirsdag og onsdag er jeg på plass i Trysil for å prøvekjøre denne bussen, så det blir spennende å se hvordan bussen oppfører seg på vinterføre.

To handlebusser og en utrangert Travego. Bussen til venstre har for øvrig nytt reg. nr: DP 37641

Gode gamle Møre-ekspressen. Skal tro hvor denne tar veien?

Turen gikk ut av Oslo, og en buss dukket opp i det fjerne. Den rakk jeg ikke, men denne kom like bak, og den rakk jeg akkurat!

Etter å ha passert TIMEekspressen langs veien, smatt jeg forbi da bussen stoppet i en busslomme og skaffet meg et forsprang. Det gjorde at jeg kunne løpe ut og sikre meg et bilde

Kongsvinger er en av ytterst få steder igjen i Norge (kan det føles ut som) som har gjenlevende busser eldre enn 2012 - for å overdrive. Og det er godt å se! Her oser det av kvalitet i bussparken, og det gjør meg glad å se slike busser i daglig drift. 2014 blir enda et år der kvalitetesbusser vil bli skyvd til side til fordel for billige og "flotte" anbudsbusser.

Utenfor Kongsvinger passerte bussen til Galterud

Og det med det takker jeg for nå, så får vi se om det blir ett år til neste oppdatering! ;) Hehe. Ha en strålende søndag, alle sammen!

AL

Många intressanta bilder!  Tack för det!  Även om jag inte är ett stort fan av snö!   ;D

Johan B

Dina inlägg/bilder är som alltid lika välkomna och efterlängtade  ;D

Magne

Aaaah, så godt å høre! ;D Alltid like bra når dere liker innleggene :)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.