CF vid Tumba station

Startat av Gunnar D, 23 januari 2014, 17:36:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Citat från: Gunnar D skrivet 23 januari 2014, 17:36:52 PM

Det var mörkt den här dagen i januari 1976 vid Tumba station så det blev en stor bländare på det korta teleobjektivet. Skärpedjupet blev därför lite begränsat.

Mvh Gunnar

Var dessa fina CF:ar målade i SL-oxblod?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Björn Forslund

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 01 februari 2014, 15:13:55 PM

Men visst målades vissa CF i SL-oxblod?

Många fd SJ bussar hos SL fick oxblodsmålningen, men långt ifrån alla.
Likaså bussar från övriga privatbolag, men de flesta gick till skrot eller såldes i sina gamla bolagsfärger.

JDS

Citat från: roggek skrivet 23 januari 2014, 18:07:03 PM
OJ vilken skillnad mot idag...
Huset till höger vars gavel skymtar i bilden finns i alla fall kvar än idag...
Och denna bild gav mig även svaret på vilken "sida" om järnvägen det gamla stationshuset hade legat på...

Mera från gamla stationen i Tumba (m m): http://www.youtube.com/watch?v=1HnOFwqpLRQ

Gunnar D

Citat från: JDS skrivet 07 februari 2014, 23:34:32 PM
Mera från gamla stationen i Tumba (m m): http://www.youtube.com/watch?v=1HnOFwqpLRQ

Tänk för den länken med fina miljöer och en ABBA-låt jag aldrig hört!
Pendeltåg typ X1 måste ha varit en av de tågtyper i Sverige som utfört allra mest trafikarbete uttryckt i passagerarkm!

/Gunnar

groenis

3001 Gick inte den till de sälla uppställningsspåren eller var det den som sparades?

/Lennart

Cero

Citat från: groenis skrivet 08 februari 2014, 16:05:07 PM
3001 Gick inte den till de sälla uppställningsspåren eller var det den som sparades?

/Lennart

Den är borta. Det är väl 19 + någon i 80-serien (reservdelsvagn) som sparades. Banverket hade 13, men hur är statusen på den? Finns den kvar?