Londonviadukten en söndagseftermiddag

Startat av P.Ek, 21 januari 2014, 22:21:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

P.Ek

...i maj 2010, snart fyra år sedan. Då var det absolut vanligast med Volvo på Nacka/Värmdö-linjerna, vilket jag inte hade något helst emot, då Volvo i nästan alla modeller är min favorit ;D

Nobina 1866

Nobina 4667

Nobina 1845

En oslagbar Scania dök upp, Keolis 5078

Nobina 6859

Nobina 4571

Nobina 6122, som idag är blå och rullar i Botkyrka med numret 6436 hos Keolis.

Nobina 5195

Nobina 1802 på gamla linje 411 som då tillsammans med linje 409 gick till Duvnäs utskog. Idag är linje 411 ersatt av en förändrad linje 409.

Nobina 4527

Nobina 5171, finns denna i Tyresö idag? Eller Södertälje?

Nobina 4981

Sista bilden för denna gång, Nobina 5511, som jag har för mig senare flyttades till Norrtälje och efter det Uppland.

//P.Ek

DEB

Mycket trevligt, kan aldrig få nog av bilder från Nacka/Värmdö på den tiden deras fordonsflotta var diggabel. :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Joakim Wahlberg

Kul att se, 5195 och 4527 har väl ett förflutet i Södertälje? Känner igen dessa nummer från när dessa bussar även dominerade Södertäljes gator. Har inte satt min fot i Nacka/Värmdö sen första gången 2010 nu.. börjar kanske bli dags för ett återbesök ::) 5171 har jag inte sett i Södertälje på ett tag.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Tommy E

Citat från: P.Ek skrivet 21 januari 2014, 22:21:22 PM

Trevliga bilder! Det här var nog den mest rentvättade registreringsskylten jag har sett. :P

Citat från: P.Ek skrivet 21 januari 2014, 22:21:22 PM
Nobina 5171, finns denna i Tyresö idag? Eller Södertälje?

I Vägtrafikregistret är den registrerad på Tyresö.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Carl Eric

Citat från: DEB skrivet 21 januari 2014, 22:25:18 PM
Mycket trevligt, kan aldrig få nog av bilder från Nacka/Värmdö på den tiden deras fordonsflotta var diggabel. :)

För oss resenärer är den mer diggabel nu eftersom att man kan åka bekvämare, så länge man slipper MAN. :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

P.Ek

Citat från: DEB skrivet 21 januari 2014, 22:25:18 PM
Citat från: Joakim W skrivet 21 januari 2014, 22:46:26 PM
Kul att se, 5195 och 4527 har väl ett förflutet i Södertälje? Känner igen dessa nummer från när dessa bussar även dominerade Södertäljes gator. Har inte satt min fot i Nacka/Värmdö sen första gången 2010 nu.. börjar kanske bli dags för ett återbesök ::) 5171 har jag inte sett i Södertälje på ett tag.

Tack! :)

P.Ek

Citat från: Tommy E skrivet 21 januari 2014, 22:49:16 PM
Trevliga bilder! Det här var nog den mest rentvättade registreringsskylten jag har sett. :P

I Vägtrafikregistret är den registrerad på Tyresö.

Tack! De flesta av Nobinas B9S 61-serien i Nacka/Värmdö hade registreringsskylten i detta skick rätt frekvent.. ;)

Citat från: Carl Eric skrivet 22 januari 2014, 09:09:54 AM
För oss resenärer är den mer diggabel nu eftersom att man kan åka bekvämare, så länge man slipper MAN. :)

Ånej, myyycket skönare med en gammal Volvo B10M än en ny Scania OmniLink :)