I julinatten 1967

Startat av Gunnar D, 16 januari 2014, 18:50:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

Inför Dagen H sattes anskrämliga höga lyktstolpar upp på öppna platser i Stockholm.
Här har tyvärr en av dessa hamnat framför Capitolen på Engelbrektsplan 2 juli 1967.

Mvh Gunnar

Mr G

Det var som f-n. Otroligt fin bild! Nu är det bara 102:an utav SS klassiska nattlinjer som jag inte har sett på bild. Ditt stativ kom verkligen till nytta måste jag säga.

Ser också ut som att du fått med en raggarbil på den klassiska raggarrundan som fanns på den tiden.
吉先生

Gunnar D

Citat från: Mr G skrivet 16 januari 2014, 20:27:34 PM
Det var som f-n. Otroligt fin bild! Nu är det bara 102:an utav SS klassiska nattlinjer som jag inte har sett på bild. Ditt stativ kom verkligen till nytta måste jag säga.

Tackar, fast bild på 102:an har jag faktiskt visat här tidigare....:

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=50575.0

/Gunnar

Mr G

Ja, minnet är kort. Jag hade t o m kommenterat till den bilden.  :-[
吉先生

Bussmicke

Och stolpar har en tendes att sitta För nära vägkanten..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

LYR

Ett mycket fint stolpskott, Gunnar!
Gör om det idag med den miljön, den som kan!
/LYR

Mr G

De här stolparna var säkert placerade för att passa in i högertrafiken, de hade förstås aldrig kommit så nära kanten annars.
吉先生

HJP

Citat från: Gunnar D skrivet 16 januari 2014, 18:50:20 PM
Inför Dagen H sattes anskrämliga höga lyktstolpar upp på öppna platser i Stockholm.
Här har tyvärr en av dessa hamnat framför Capitolen på Engelbrektsplan 2 juli 1967.

Mvh Gunnar
Ständigt dessa stolpar!  >:(
Du har ändå lyckats placera stolpen där den stör så lite som möjligt. Bilden är, i övrigt så fin, att man knappt märker den. Dessutom har du, på ett bra sätt, fått med en annan stolpe - hållplatsstolpen - som berikar bilden.

HJP