SL H65A 6085 i Södertälje

Startat av Hasse L, 14 januari 2014, 19:18:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

FHR 439 - Scania-Vabis CF7661 1964.

I en näraliggande tråd omnämnes att SOAB brukade måla över bakre skyltskåpet på övertagna bussar. Så skedde alltså även med 6085, som väl hade överförts från Råsta, vill jag minnas.

Så fick jag äntligen en anledning att visa den bilden!

Gunnar D

Intressant, har aldrig sett något liknande på SL CF. Men det var väl i en tid när information inte ansågs så viktigt.

/Gunnar

Björn Forslund

Regnrskylten verkar också ha hamnat i en lokal placering. Bekvämt att få dit skattemärket utan stege. De flesta andra fd SJ CF fick väl den placerad utanpå det lilla "fönstret" bredvid linjenummerskåpet?

K R

Citat från: Björn Forslund skrivet 15 januari 2014, 11:29:31 AM
Regnrskylten verkar också ha hamnat i en lokal placering. Bekvämt att få dit skattemärket utan stege. De flesta andra fd SJ CF fick väl den placerad utanpå det lilla "fönstret" bredvid linjenummerskåpet?

Hej!

Ja, det torde vara det vanliga arrangemanget vid införandet av CBR-skyltarna.
Jag har även sett exempel på montering av CBR-skylt på den ordinarie platsen innanför det lilla "fönstret".
Där hade man förstorat reg-skyltsfönstret något för att skylten skulle framträda i sin helhet.
Utfört på i alla fall H65A 6175.

mvh K R

robergh

Citat från: Björn Forslund skrivet 15 januari 2014, 11:29:31 AM

Måste väl vara stadigare också? Fäster man utanpå glaskrukan så är det väl bara ABS-plast att dra i där? Elegantast är väl ändå att vidga krukan och sätta plåten på originalsätt? Men det här var ju inte heller så dumt! Hur ser det ut på SvOf:s H65A?

Mr H

Björn Forslund

Citat från: Mr H skrivet 16 januari 2014, 08:17:51 AM
Måste väl vara stadigare också? Fäster man utanpå glaskrukan så är det väl bara ABS-plast att dra i där? Elegantast är väl ändå att vidga krukan och sätta plåten på originalsätt? Men det här var ju inte heller så dumt! Hur ser det ut på SvOf:s H65A?

Mr H

Skylten sitter utanpå sitt gamla tillhåll, som på de flesta H65A.