Huvudmeny

Ett malmtåg i Roslagen

Startat av Joakim Wahlberg, 08 januari 2014, 23:49:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Några bilder från igår =)

Td 414+413 passerar Österbybruk.

Och så åkte jag vidare...

...till Gimo.

Där tåget försvinner in i dimman!

Lite dimma hindrar dock inte mig, så vi fortsätter till Harg! ;)

Kranen i Harg är rätt maffig, får bli en närmare koll på den under en senare resa i vår.

Och så sista bilden, från hamnen i Hargshammar (fotat från staketet).

Det var väl allt?! :) Sen bar det hemåt via Rimbo där jag tror jag mötte Ersa i sin Saab (för du brukar väl snacka lite om dem/den? ;))

//Jocke
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

fontheking5

Ersa

Trevliga bilder från en lite bortglömd järnväg. En utflykt med veterantåg (dieselrälsbuss) hela vägen till Hallstavik vore ett trevligt företag att anordna nån sommardag.

Mycket möjligt att möte skedde! :)

Joakim Wahlberg

Tack fontheking! :)

Citat från: Ersa skrivet 08 januari 2014, 23:54:26 PM
Trevliga bilder från en lite bortglömd järnväg. En utflykt med veterantåg (dieselrälsbuss) hela vägen till Hallstavik vore ett trevligt företag att anordna nån sommardag.
Jo, inte ofta man ser bilder därifrån, väldigt trevligt med malmtåg så nära vår huvudstad, är lätt att åka dit med bil och man kommer lätt ikapp tåget (även om det nu går i 70 på en del sträckor, för det gjorde det väl inte tidigare?). Härligt skarvdunk var det iaf =) Blir helt klart fler resor dit.
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

JDS

Citat från: Joakim W skrivet 10 januari 2014, 19:02:41 PM
Tack fontheking! :)
Jo, inte ofta man ser bilder därifrån, väldigt trevligt med malmtåg så nära vår huvudstad, är lätt att åka dit med bil och man kommer lätt ikapp tåget (även om det nu går i 70 på en del sträckor, för det gjorde det väl inte tidigare?). Härligt skarvdunk var det iaf =) Blir helt klart fler resor dit.

70 har nog tågen fått gå i sedan slutet av 80-talet då nuvarande trafikledningssystem infördes på banan. Men det kan förstås ha varit långa nedsättningssträckor.