Toyota Auris vs Corolla

Startat av Bengt Jönsson, 09 november 2007, 14:57:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bengt Jönsson

I dagarna fick ju Toyota Avensis mycket bra betyg i säkerhet, t.o.m bättre än de "svenska" och Toyota får ju även bra betyg rent kvalitetsmässigt.
Men skall Toyota sluta tillverka Corollor till förmån för modellen Auris?  Jag kan lätt få för mig detta eftersom Toyota just nu har stora reklamtavlor med att med Auris har man lärt sig något efter 32 miljoner Corollor..

Undrar
/Bengt

Cero

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 09 november 2007, 14:57:23 PM
I dagarna fick ju Toyota Avensis mycket bra betyg i säkerhet, t.o.m bättre än de "svenska" och Toyota får ju även bra betyg rent kvalitetsmässigt.
Men skall Toyota sluta tillverka Corollor till förmån för modellen Auris?  Jag kan lätt få för mig detta eftersom Toyota just nu har stora reklamtavlor med att med Auris har man lärt sig något efter 32 miljoner Corollor..

Undrar
/Bengt

Corollanamnet kommer att finnas kvar för någon/några av varianterna i serien. Minns dock inte om det var sedan och/eller kombi och/eller Verso. Dock kommer volymbilen, som antagligen är kombikupén att heta Auris.

/Cero

/Cero

Staffan Sävenfjord

Citat från: Cero skrivet 09 november 2007, 16:03:39 PM
Corollanamnet kommer att finnas kvar för någon/några av varianterna i serien. Minns dock inte om det var sedan och/eller kombi och/eller Verso. Dock kommer volymbilen, som antagligen är kombikupén att heta Auris.

/Cero

/Cero

Eftersom Corolla Verso fick en rejäl facelift för något år sedan torde det vara den som blir kvar. Auris finns ju också bara i en sedanversion än så länge är det väl troligt att det är Corolla Sedan som försvinner.
Annars talar ju det faktum att jag själv köpte en ny Corolla Verso i slutet av mars på att det är den som försvinner. Det brukar vara det vanliga när jag köper något att modellen strax efteråt försvinner. Antingen det nu gäller bilar och eller videospelare.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Carl W

Citat från: Cero skrivet 09 november 2007, 16:03:39 PM
Corollanamnet kommer att finnas kvar för någon/några av varianterna i serien. Minns dock inte om det var sedan och/eller kombi och/eller Verso. Dock kommer volymbilen, som antagligen är kombikupén att heta Auris.

/Cero

/Cero

Jag trodde Auris och Corolla var samma bil. Men det är klart, inte ens Corolla och Corolla är samma bil. När man byter modell så brukar det bli en helt annan bil.

Cero

Citat från: Carl W skrivet 09 november 2007, 19:13:56 PM
Jag trodde Auris och Corolla var samma bil. Men det är klart, inte ens Corolla och Corolla är samma bil. När man byter modell så brukar det bli en helt annan bil.

Det är nog samma bil, men man vill tydligen ha olika namn på den beroende på version. Min gissning är att man vill förnya sig men samtidigt inte vill släppa Corollanamnet. Då blir det såhär.

/Cero