Roslagsbanan avstängning under 2014

Startat av Fritte74, 03 december 2013, 23:12:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fritte74

Någon som sitter på info runt hur ersättningstrafiken kommer se ut under avstängningen på Roslagsbanans Österskärsgren från februari till augusti?

Andreas91

En spontan gissning: Förstärkning på redan existerande busslinjer (Linje 629? ex. Rydbo - Åkersberga stn.) + apostlahästar?

Mikey

En annan spontan gissning: Ingen ersättningstrafik alls?  ::) ;)

Karsten

Jag måste tyvärr ta kål på era spekulationer. Två linjer föreslås ersätta tågen; 28M Galoppfältet - E18 - Åkersberga - Österskär och 28R Rydbo - Kulla vsk - Åkers Runö - Åkersberga.

Carl Eric

Tycker att det ska bli lite roligt med en lite längre avstängning på Österskärsgrenen som omväxling, då kanske veterantågen får återvända till Kårstalinjen under sommartrafiken!  :D
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Citat från: Karsten skrivet 04 december 2013, 18:27:11 PM
Jag måste tyvärr ta kål på era spekulationer. Två linjer föreslås ersätta tågen; 28M Galoppfältet - E18 - Åkersberga - Österskär och 28R Rydbo - Kulla vsk - Åkers Runö - Åkersberga.

SL:s (och deras operatörers) bokstavssuffix är nog en egen vetenskap ibland. :)
Vad betyder M denna gång?

Karsten

Citat från: Ersa skrivet 05 december 2013, 02:57:08 AM
SL:s (och deras operatörers) bokstavssuffix är nog en egen vetenskap ibland. :)
Vad betyder M denna gång?

Det är Arriva som tagit fram suffixen efter att förslaget att använda linjenumren 671-675 för ersättningstrafiken inte stämde överens med mallen om numrering för ersättningstrafik.

M kan tänkas stå för "Motorvägsbuss" eller varför inte "Min linje", R står för antingen "Rydbo" eller "Rundtur" men knappast för "Rapido". ;)

igel