Huvudmeny

Nygammalt.....

Startat av Magnus_J, 08 november 2007, 02:18:33 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Magnus_J

fast utan Bosse Larsson, även om den sjunger på sista versen  ;D ;) :D
färsk nattbild från Råsta Rampen.

Möllers

kommer den köra i göteborg eller annan stans sen.
Kanske skåne  ::)

Magnus_J

Vet ej. Den är ny på vår garageplan iaf.
Lär nog rulla inom NollÅtta skulle jag tro.

Nico

Tja, det är ju en Volvo B10L, 96 års modell, som rullat sedan nov. 1995. Kommer väl från Örebro tycker jag att jag hörde och ska väl även den försöka råda bot på bristen på normalvagnar. Lär passa bra in i Råstas trafikområde och jag vet åtminstone en tvådörrarsfantast som lär försöka att få med sig den ut.  ;D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussgubben

Citat från: Möller. skrivet 08 november 2007, 02:29:46 AM
kommer den köra i göteborg eller annan stans sen.
Kanske skåne  ::)
¨

Veolia Partille har redan 3 st B10L: 2612, 3331 och 3332. Det räcker väl för oss.

Cero

Citat från: Magnus_J skrivet 08 november 2007, 02:18:33 AM

Vi har väl alla våra favoriter och jag respekterar de med annan smak, men för min del hade B10L gärna fått vara skyltade på detta sätt redan från fabriken. Alternativ skyltning "Hölö". :D

/Cero

Magnus_J

kan ju gå bra på 504, 505 och 513,  :)

Simon A

Denna modell verkar inte vara särskillt poplär någonstans, De flesta bussförare i Uppsala tycker också att det bara är skit med dessa vagnar.

//Simon

Karsten

Citat från: Simon A skrivet 08 november 2007, 19:11:26 PM
Denna modell verkar inte vara särskillt poplär någonstans, De flesta bussförare i Uppsala tycker också att det bara är skit med dessa vagnar.

//Simon

Som ren stadsbuss kanske vissa årsmodeller är okej. Vi hade några sådana i Björknäs för ett par år sedan, pigga och roliga att köra 71:an med. Däremot var de ingen höjdare att köra motorväg med, den värsta gick bara i 71 km/h (4748).

Nico

Allt är nog relativt. Vi hade liknande vagnar på Råsta tidigare och de var ändå ganska uppskattade i jämförelse med en del annat. Råstas övriga B10:or (visserligen något nyare) är ganska omtyckta i alla fall. Mycket beror nog även på vad man själv föredrar och vad garaget har för egna traditioner osv. Att denna vagntyp sedan inte är så mycket till motorvägsvagn säger sig nog självt, men att göra ett fordon som är helt allround är nog i princip omöjligt. Är det sedan som så att de är trötta och sega så beror nog även det mera på underhållet än modellens konstruktion.   :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Citat från: Magnus_J skrivet 08 november 2007, 02:18:33 AM

Detta ser ut att vara 3219, kommer fler, i så fall vilka?

Här är en kass bild på 3219 i Örebro.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Magnus_J skrivet 08 november 2007, 02:32:16 AM
Vet ej. Den är ny på vår garageplan iaf.
Lär nog rulla inom NollÅtta skulle jag tro.

Det var som fasen, jag förutspådde ju (halvt på skämt) för några månader sen att någon av dessa bussar kanske dyker upp istället för det som försvinner från Råsta. Trevligt tycker jag då jag gillar den här typen ur både fotosynpunkt och som passagerare!