Ramnäs Busstrafik i kunkurs

Startat av Bussmicke, 21 november 2013, 11:20:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Taunusch

Medan de fortfarande hade den gamla designen på bussarna tyckte jag att jag såg bussarna oftare än på senare tid men det lär väl delvis kopplats till mindre verksamhet.

Peter Öden

Hej !

BDR 974 står sedan 2013-11-01 regad på Fårbobuss AB i Oskarshamn.

Mvh Peter Ö

vitamin

Ramnäs busstrafik & resetjänst AB är registrerat i år   http://www.solidinfo.se/foretag/ramnas-busstrafik-o-resetjanst-ab/personer
http://www.solidinfo.se/foretag/ramnas-busstrafik-o-resetjanst-ab/grunddata

Där finns en Kauko Hiltunen med i styrelsen.... med registrerad firma K Hiltunen´s buss, Surahammar.

Någon som vet något??

Taunusch

Finns det någon information om bussarnas framtid? Några av de finns i alla fall hos Kvarndammen.

Bussmicke

Citat från: vitamin skrivet 24 november 2013, 19:54:28 PM
Ramnäs busstrafik & resetjänst AB är registrerat i år   http://www.solidinfo.se/foretag/ramnas-busstrafik-o-resetjanst-ab/personer
http://www.solidinfo.se/foretag/ramnas-busstrafik-o-resetjanst-ab/grunddata

Där finns en Kauko Hiltunen med i styrelsen.... med registrerad firma K Hiltunen´s buss, Surahammar.

Någon som vet något??

Namnbyte?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 29 december 2013, 13:42:38 PM
Namnbyte?

Knappast. Namnbyte av ett företag som är under konkursutredning tjänar inte mycket till. Nu är det konkursförvaltarens sak att försöka rädda företaget eller i varje fall se till att fordringsägarna får ut så mycket som möjligt. Eventuellt kan bussbolaget när utredningen är klar också säljas men det är ju då inte så troligt att den nya köparen gör sig av med varumärket helt och hållet utan fortsätter som t ex Nya Ramnäs Buss.

K Hiltunens Buss registrerades redan 1989 och har funnits parallellt med Ramnäs Busstrafik i ett antal år. I dag har firman ingen anställd och en omsättning på under 4 000 kronor om året.

Taunusch

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 29 december 2013, 14:31:26 PM
K Hiltunens Buss registrerades redan 1989 och har funnits parallellt med Ramnäs Busstrafik i ett antal år. I dag har firman ingen anställd och en omsättning på under 4 000 kronor om året.

I somras såg jag en buss (reg.nr CBU382) i Västerås som var stripad HILTUNENs BUSS. Nu är den dock obesiktad, avställd och saknar yrkestrafiktillstånd.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Taunusch skrivet 29 december 2013, 14:43:07 PM
I somras såg jag en buss (reg.nr CBU382) i Västerås som var stripad HILTUNENs BUSS. Nu är den dock obesiktad, avställd och saknar yrkestrafiktillstånd.

Jag har följande bussar noterade på K Hiltunens Buss. Den första är dock numera som sagt avställd och den senare såld till Svenska Neoplan och avregistrerad.
CBU 382   Volvo B12-59 Jonckheere Mistral 70 bo   1998
DUO 662   Neoplan N116 3 Cityliner bo   1997

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 29 december 2013, 14:31:26 PM
Knappast. Namnbyte av ett företag som är under konkursutredning tjänar inte mycket till. Nu är det konkursförvaltarens sak att försöka rädda företaget eller i varje fall se till att fordringsägarna får ut så mycket som möjligt. Eventuellt kan bussbolaget när utredningen är klar också säljas men det är ju då inte så troligt att den nya köparen gör sig av med varumärket helt och hållet utan fortsätter som t ex Nya Ramnäs Buss.

Syftade på texten som skrevs ovan: Ramnäs busstrafik & resetjänst AB är registrerat i år.

Har fotat Ramnäsbussar både i år och förra året. Därför undrade jag.
//Bussmicke.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 29 december 2013, 16:39:21 PM
Syftade på texten som skrevs ovan: Ramnäs busstrafik & resetjänst AB är registrerat i år.

Har fotat Ramnäsbussar både i år och förra året. Därför undrade jag.

Ja, då var det ett namnbyte. Jag vet dock inte varför men det är väl inte alltför djärvt att gissa på att ägandet också genomgick en förändring vid det tillfället.

Muk

Ramnäs Busstrafik & Resetjänst AB (org.nr 556926-6561) är inte samma bolag som det nu konkursade Ramnäs Busstrafik AB (org.nr 556412-2751), även om det finns en del gemensamma styrelseposter i bolagen.  Gissar att alla bussar har varit registrerade på det konkursade bolaget.

vitamin

Citat från: Muk skrivet 29 december 2013, 20:10:42 PM
Ramnäs Busstrafik & Resetjänst AB (org.nr 556926-6561) är inte samma bolag som det nu konkursade Ramnäs Busstrafik AB (org.nr 556412-2751), även om det finns en del gemensamma styrelseposter i bolagen.  Gissar att alla bussar har varit registrerade på det konkursade bolaget.

Visst är Ramnäs Busstrafik & Resetjänst AB ett nytt bolag och här är den nya hemsidan; http://www.ramnasbussresor.se/

Får önska lycka till./G

Bussmicke

Undrar vilka bussar man har idag.
//Bussmicke.

Peter Öden

Hej !

Jag har kunnat hitta 2 fordon som Ramnäs Busstrafik AB, Sjöhagsvägen 6A i Västerås står som brukare på:

CBT 870 Setra S 415 HDH/3 2007 leasing
UYH 058 VW LT 46 2004 leasing.

Mvh Peter Ö