GHB050

Startat av Ola Almquist, 20 november 2013, 17:51:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ola Almquist

Fick en fråga om en buss med ovanstående reg.nummer. Den observerades avställd någonstans i Närke 2012. Enligt Bilregistret en Volvo B727 med chassinummer 725-146. SKV-kaross enligt uppgift. Någon som vet mer om denna?

Tack på förhand!

Ola

Greger Larsson

Urspr Kjellin & Karlsson, Fårbo, reg nr H500. Fanns kvar där till 1980.

bilomnibussen

Hm. Är den mörkblå då vet jag vad det är för buss. Har stått länge med bara presenning över. Inte bra. Borde tas omhand.
Mvh Jan G

Ola Almquist

Det stämmer nog. Jag vet inte mera, bara att den observerades 2012. Intressant registreringsnummer, bussar från H-län brukar sluta på RW eller SW.

M.v.h.
Ola

bilomnibussen

Jag har lagt ut bilder på den på fb-sidan Veteranbussar. Om du inte är med där kan jag maila bilder direkt till dig. Jag tycker det är trassligt här när man inte kan lägga ut bilderna direkt. Skicka ett meddelande med din epostadress så ordnar jag det.
Mvh Jan G

Ola Almquist

Nu har jag gått med. Jodå, det är den bussen. Jag fick några dåliga bilder på den av en i Västernärke boende person.
Själv tycker jag att om forum fungerar (vilket detta gör) är det mycket bättre än FB. Lite bildlänkande får det vara värt. Många diskussionsfora är upplagda på detta sätt. Men smaken är som baken...

M.v.h.
Ola