Huvudmeny

Ontario 2-bilder sökes

Startat av Tompa871, 13 november 2013, 16:22:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tompa871

Hejsan. Jag skulle vara glad om det är nån som har bilder på Ontario 2. Helst från alla vinklar. Är det någon som har DAB-bilder så är det också välkommet.
Ha det!
God Jul!

pnott

Har du provat sökfunktionen? Den fungerar jättebra och det finns massor med bilder på Ontario II sedan tidigare!

Leif D

Fixade till lite olika bilder som jag ändå hade liggande på nätet...

/Leif
;-)

Björn Forslund

Vilka olika motorer fanns det i Ontario? Törstiga V8, fanns det både bensin- och dieselvarianter?

Tompa871

Citat från: Leif D skrivet 13 november 2013, 23:35:36 PM
Fixade till lite olika bilder som jag ändå hade liggande på nätet...

/Leif
Tack så jättemycket för bilderna. Jag ska se till att spara dem i datorn nu.

Niclas Rosenius

Citat från: Björn Forslund skrivet 14 november 2013, 11:48:14 AM
Vilka olika motorer fanns det i Ontario? Törstiga V8, fanns det både bensin- och dieselvarianter?

Ja, det fanns både bensin och diesel. Även biogas hade vi på GUB.

Man var halvdöv ett tag efter man kört dessa och man behövde inte gå på träna på gym efteråt  ;)

//Niclas

Tompa871

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 14 november 2013, 12:00:11 PM

Man var halvdöv ett tag efter man kört dessa och man behövde inte gå på träna på gym efteråt  ;)

//Niclas
Jag åkte också sådana när dem fanns i Västerås. Ur min synvinkel så tycker jag faktiskt att dem var mycket sköna att åka i.

Bussmicke

Snälla,  citera inte Alla bilderna. Blir bara jobbigt att skrolla för att lösa En rad med text. 
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Tompa871 skrivet 14 november 2013, 11:56:15 AM
Tack så jättemycket för bilderna. Jag ska se till att spara dem i datorn nu.

Då får du väl fråga ägaren till bilderna om lov först?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Björn Ax

Citat från: Walter skrivet 14 november 2013, 12:59:43 PM
Då får du väl fråga ägaren till bilderna om lov först?

Nej att spara bilder för privat bruk är helt tillåtet. Ska man dock använda dom för visning eller liknande måste man dock be om tillåtelse.

yngrot

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 14 november 2013, 12:00:11 PM

//Niclas

Inte bara döv  rätt svett oxå av all värme från motorn    ingen buss jag saknar att ratta  :P
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Walter

Citat från: Björn Ax skrivet 14 november 2013, 13:48:55 PM
Nej att spara bilder för privat bruk är helt tillåtet. Ska man dock använda dom för visning eller liknande måste man dock be om tillåtelse.

aha ok, inte som med filmer då.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Erling.L

i Götet hade vi både bensinare o dieslar törstiga som få  o en gång efter nåra timmar i en låste sig min höft/ryggslut så 2 förmän fick brotta loss mig ur bussen.....inga bussar ja saknar
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Max.H

Är det någon som sitter på bilder från den tiden även dessa bussar gick som komfortbussar i Kristianstad? Och alla helst vilka nummer dom hade! :)