Huvudmeny

Keolis 5545 i Ramsdalen

Startat av Henke, 13 november 2013, 10:54:32 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henke

Gick igenom minneskortet på telefonen och hittade den här bilden.
Lite ovanlig att man får boggibuss på omlopp som innehåller linje 462.   Anledningen denna dagen var dörrproblem på 6674 om jag minns rätt. Skulle vara kul att köra dit en ledbuss bara för att testa om det går...  Kanske skulle gå med en B9s att trixa sig runt ladan, annars får man backa från Kungsängen. Inte särskilt svårt då vägen är relativt rak, men det är en liten bit visserligen.   

/ Henrik

Lars-Håkan_E

Du kör upp höger vid ladan och backar sedan ner på "vändplanen", inga större problem om det inte är fullt i snö vill säga :-(

Dock har jag ju aldrig gjort det med B9S eftersom dessa inte fanns då.... men skillnaden bör vara marginell

Carl Eric

Kul att få se bilder från dig igen!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Marc

Snygg bild Henke!
För några år sedan gick det att få runt en ledvagn (Volvo), men idag tror jag att jag skulle fega lite. Det har vuxit igen och lagts ut högar med grus där man vill placera in baken på ledvagnen!

Mygelbussen på besök mars 2008.

Lars-Håkan_E

Citat från: Marc skrivet 13 november 2013, 18:31:59 PM
Snygg bild Henke!
För några år sedan gick det att få runt en ledvagn (Volvo), men idag tror jag att jag skulle fega lite. Det har vuxit igen och lagts ut högar med grus där man vill placera in baken på ledvagnen!

Ja det är ju typ 10 år sedan jag var där :-)

Men det sas ju då att det inte gick att vända i vare sig Ramsdalen, Eknäs eller ladan i Vreta med ledbuss :-)

Björn Lövdahl

Lite intressant från dig igen Henke! Trevligt Trevligt!
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Niclas Wennerlid

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 13 november 2013, 18:40:12 PM
Ja det är ju typ 10 år sedan jag var där :-)

Men det sas ju då att det inte gick att vända i vare sig Ramsdalen, Eknäs eller ladan i Vreta med ledbuss :-)

Eknäs och Vreta är inga problem alls att vända med ledvagn, det har jag gjort många gånger.
Ramsdalen har jag aldrig försökt men jag litar på Marc, skulle han fega skulle jag med största sannolikhet också fega.

Enda stället jag med säkerhet skulle låta bli är Kalvsviks Brygga.

// Niclas

Lars-Håkan_E

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 13 november 2013, 20:59:45 PM
Eknäs och Vreta är inga problem alls att vända med ledvagn, det har jag gjort många gånger.
Ramsdalen har jag aldrig försökt men jag litar på Marc, skulle han fega skulle jag med största sannolikhet också fega.

Enda stället jag med säkerhet skulle låta bli är Kalvsviks Brygga.

// Niclas

Sandö och parkerade bilar kan ställa till det också  :)

Niclas Wennerlid

Ja, Sandö kan nog var knepigt utan parkerade bilar också.
Där har jag inte heller varit med ledvagn men det kanske någon annan har?

// Niclas