Nya bussterminalen Täby C

Startat av Rojje, 03 november 2013, 19:48:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rojje

Ingen som haft vägarna förbi och tagit något kort på nya bussterminalen i Täby efter invigningen? Fungerar allt som det är tänkt?

Hasse L

Så här såg det ut i eftermiddagens gråväder, fotat genom plastväggen som omger gångviadukten från RB till centrum.
En liten backningsterminal blev det alltså. Inga vettiga fotopositioner ännu, men det kanske blir bättre när arbetena är klara vid rondellen i bakgrunden....

Ersa

Se där! Hoppas det fungerar bra.
Synd att allt utbytet mellan trafikområdena numera är helt borta. Det var trevligt när man gästspelade på Täbylinjerna med det förra kontraktets landsbygdsbussar. Å andra sidan var ju det obligatoriska SL-tutandet inför backning lite omständigt med kompressorhornen, så det var nog lika bra att backningsterminalen inte kom förrän nu. :)

Ted Selander

Jaså, den blev av till slut. Det har hänt litet sedan sista gången jag var inblandad.
Många varianter på vägen som vi sa nej till, här en tidig:

Rojje

Tack för bilderna! Ser ut att vara relativt bra med plats ändå. När dom första bilderna visades såg det väldigt trångt ut. Hoppas resenärer och kollegor är nöjda.  :)

buskörare

Ruskigt ogenomtänkt terminal måste jag säga. Staket längs med bussarna, skulle det hålla folk undan? Knappast, det hoppas lätt över dom. Dålig med tak över de väntande, trist. Inget tak över bussens framdörr. T.ex.

Ersa

Efter lite inkörning av denna terminal lär det knappast dröja många år innan man inför ett liknande system med backning på "insidan" av bussterminalen vid Danderyds sjukhus.
Då det finns planer på att flytta hela Roslagsbanans verksamhet från Mörby upp till Molnby, norr om Vallentuna tätort, kanske det blir tal om bussuppställning och rastlokaler vid dagens tåglokaler? Skulle man få bort rastlokalen och alla uppställda fordon vid Danderydsterminalen skulle man ju äntligen få lite mer utrymme där.

Buss-busen

Citat från: Hobgoblin skrivet 05 november 2013, 21:27:26 PM
Så här såg det ut i eftermiddagens gråväder, fotat genom plastväggen som omger gångviadukten från RB till centrum.
En liten backningsterminal blev det alltså. Inga vettiga fotopositioner ännu, men det kanske blir bättre när arbetena är klara vid rondellen i bakgrunden....

Det borde vara det första man tänker på när man bygger en terminal; att se till att det finns vettiga fotopositioner.  :)

Anders Lundén

Några bilder från idag 13/11. Inte särdeles kundvänlig då alla resenärer måste vänta ute. Och om man nu gjort tak som väderskydd, varför går det inte ut över bussarna så att man kan kliva ombord torrskodd? Och 627an har hållplats en bit utanför terminalen, helt utan väderskydd. Och varför har man byggt vägen utanför så att både bussar norrut(jag observerade 605an) och upp mot Grindtorp måste åka en bit söderut och vända i en rondell?

// Anders

Nico

Är väl inte heller mycket utrymme att backa på? I alla fall tyckte inte jag det när jag råkade passera där i helgen som var.

En annan buss bakom (t.ex. en trasa) så är det väl nästan kört med utrymme i övrigt?
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

igel

Ser ut som rondell-räcket redan har haft närkontakt, kan det vara med en buss.