Huvudmeny

Bergkvara 628...

Startat av Ulf Berlin, 02 november 2013, 20:41:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...som tågersättningsbuss 20 oktober i år:

Innan insats vid Cityterminalen i Stockholm
("52"var nog SJs interna nummer för denna ersättningslinje?)/Ulf

Mikey

Ingen lång tåglinje, hoppas jag med tanke på valet av buss? ???

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

Nr. 52 var bussens individuella nummer i trafikledarnas listor, och det skulle skyltas tydligt för att trafikledarna lätt skulle kunna hålla koll på att alla avgångar var täckta med rätt antal bussar. Så här kunde det också se ut... (fotograferat när det var tågersättning en månad tidigare, den 21 september.)


Citat från: Mikey skrivet 02 november 2013, 21:01:52 PM
Ingen lång tåglinje, hoppas jag med tanke på valet av buss? ???

Dessa bussar användes dels som extra förstärkningsbussar, men deras primära användningsområde var om de skulle komma en resenär i rullstol som inte kunde åka i de turistbussar som användes i övrigt!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ulf Berlin

Citat från: Carl Eric skrivet 03 november 2013, 11:16:39 AM
Nr. 52 var bussens individuella nummer i trafikledarnas listor, och det skulle skyltas tydligt för att trafikledarna lätt skulle kunna hålla koll på att alla avgångar var täckta med rätt antal bussar...

Dessa bussar användes dels som extra förstärkningsbussar, men deras primära användningsområde var om de skulle komma en resenär i rullstol som inte kunde åka i de turistbussar som användes i övrigt!
Tack för förklaringen./Ulf