Finns "Bussreparationer i Säffle" kvar?

Startat av Mats Karlsson, 30 oktober 2013, 08:29:26 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mats Karlsson

Jag har försökt söka på Bussreparationer i Säffle AB (=BRISAB), men kan inte hitta dem längre. Har de försvunnit? Deras hemsida www.brisab.nu "svarar" inte heller. 

Peter Rost

Volvo i Säffle har fått i uppdrag att renovera cirka hundra B9S för Keolis. Kanske det du avser, eller är jag fel ute.

http://www.vf.se/nyheter/saffle/stororder-leder-till-fullt-upp-i-saffle

/Peter

Mats Karlsson

Citat från: Ersa skrivet 30 oktober 2013, 11:15:41 AM
Hitta.se ger följande svar:
http://www.hitta.se/bussreparationer+i+s%c3%a4ffle+ab/s%c3%a4ffle/V~xMPwUqqb

Jo, jag hittar adress och telefon, men inget annat. Det gör mig fundersam om företaget överhuvudtaget fortfarande är verksamt. Tidigare fanns en illustrativ hemsida om deras verksamhet, men den fungerar tydligen inte längre. Kanske har man valt att ligga lågt. Tänkte nämligen att först informera mig lite om företagets verksamhet innan jag ringer dit.

Citat från: Peter Rost skrivet 30 oktober 2013, 11:20:37 AM
Volvo i Säffle har fått i uppdrag att renovera cirka hundra B9S för Keolis. Kanske det du avser.
http://www.vf.se/nyheter/saffle/stororder-leder-till-fullt-upp-i-saffle
/Peter

Kan ju vara så att Volvo härmed har konkurerat ut Brisab.

Svoca

Enligt allabolag.se så är företaget Bussreparationer i Säffle AB aktivt. Org.nr 556369-4099. Reg.år 1989. Antal anställda 2012: 1 st. Verksamheten är nog inte så omfattande numera. BL/ :) 

Mats Karlsson

Citat från: Svoca skrivet 30 oktober 2013, 12:29:59 PM
Enligt allabolag.se så är företaget Bussreparationer i Säffle AB aktivt. Org.nr 556369-4099. Reg.år 1989. Antal anställda 2012: 1 st. Verksamheten är nog inte så omfattande numera. BL/ :)

Nej, jag har gjort samma observation. Antalet anställda har sjunkit de senaste åren, likaså omsättningen och siffrorna har i regel varit röda. Bådar inte så gott.

Björn Forslund

Är det en firma med rötter i det företag som renoverade upp gamla bussar, bl a SL:s H47:or och sålde dem?
Den verksamheten gick ju i stöpet med åldersgränserna när man valde att enbart titta på årtal och inte skick.

Mats Karlsson

Citat från: Björn Forslund skrivet 30 oktober 2013, 12:46:00 PM
Är det en firma med rötter i det företag som renoverade upp gamla bussar, bl a SL:s H47:or och sålde dem?
Den verksamheten gick ju i stöpet med åldersgränserna när man valde att enbart titta på årtal och inte skick.

Det är nog Bussarbeten i Arvika Du tänker på. Det är väl ett annat företag. Det spårade ju in på bl.a. brandbilar efter det att bussverksamheten upphörde.

Clabbe

Ja bussrekonditioneringen va igång förra veckan, mitt emot havreaxel.

Mats Karlsson

Citat från: Clabbe skrivet 30 oktober 2013, 17:39:57 PM
Ja bussrekonditioneringen va igång förra veckan, mitt emot havreaxel.
Tack. Då vet jag. Har tänkt kontakta dem, men vill veta i förväg att de finns kvar och fungerar. Att kontakta någon som liksom är på väg utför känns ju inte meningsfullt.