Scania Bussar AB HXO048 [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 27 oktober 2013, 12:56:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Detta är ingen av de bättre bilderna jag visat här men den får vara med ändå...  :)  Den visar en provbuss som aldrig varit i trafik utan har både registreringsdatum och avställningsdatum den 18 januari 1996. Chassit ska vara Scania L113CLL medan karossen är Neoplan N4015G - detta enligt SBH. Bussen har under en ganska lång tid (något år säkert) funnits vid Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbunds övningsanläggning i Guttasjön utanför Borås. Nyligen stod den en kort period istället vid AB Borås Bil & Bärgningstjänst (Assistancekåren) i Borås och då tog jag denna bild.

Scania Bussar HXO048 vid Borås Bil & Bärgningstjänst på Katrinedalsgatan i Borås den 23 oktober i år.

yngrot

Såg den häromdagen och undra just vad det var för en underlig buss Neoplan  men Scania på sidan.. Tack för den bilden
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bernt Talbrant

Jag anade att bussen var ute på sin sista resa och det stämde - den avregistrerades den 29 oktober.