Huvudmeny

Linje 18H

Startat av Bussmicke, 26 oktober 2013, 20:01:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmupp

Snyggt! Antar att MAN bussen kommer från Oslo, korrekt?

Bussmicke

Stämmer och Busslink använde de befintliga numren som sina under tiden de fanns i stan.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Kul, norrbaggen förtullades tillbaka ut ur EU, dock inte till Unibuss väl? 3153 finns numera i Lidingötrafiken.
Länkar till ett bildsvep från ett tidigare liv i Örebro http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=34668.msg254163#msg254163

Bussmicke

Tack, några fler kommer snart upp på hemsidan. Det rör sig om de bilder jag lag ut temporärt de senaste 4-5 åren om det är runt 7000 bilder..
//Bussmicke.

Bussmupp

Citat från: Bussmicke skrivet 26 oktober 2013, 20:46:40 PM
Stämmer och Busslink använde de befintliga numren som sina under tiden de fanns i stan.

Jag tyckte det såg ut som OS märkning på sidan. Hur länge använde man denna/dessa i Stockholm?

Bussmicke

9xx fösvann i början av sommaren och de andra efter sommaren om jag minns rätt.
//Bussmicke.

Bussmupp

Tackar, tackar. Synd att bussintresset inte var lika stort då som nu.