Turistsäten sökes

Startat av hkb, 25 oktober 2013, 16:55:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

hkb

Jag söker turistsäten till Volvobuss med Thorkaross -64(sexett). Allt av intresse.

Mats

Björn Forslund

Möbelutställningsbussen har alltså fått nytt hem?

hkb

Stämmer. Såväl Volvon som Setran.

Mats

Björn Forslund

Kul. Vi ser fram emot att se dem på vägen igen!

Mats Karlsson

Mats "hkb": vet Du om den finns någon mer skola än Din som vill ha bussobjekt att renovera? Jag söker nämligen hjälp med en Setra S9A!

hkb

Nej Mats, jag vet ingen skola som tar på sig ett sånt objekt. Möjligen kan du vända dig till en närliggande gymnasieskola som har inriktningen lastbil och mobila maskiner med en förfrågan. Vi jobbar inte med bussarna i ordinarie undervisning utan projekten drivs kvällstid för intresserade ungdomar. Om jag minns rätt så var det inte så mycket jobb med S 9:an ? Vilken är närmsta stad ?

Mats Karlsson

Citat från: hkb skrivet 28 oktober 2013, 21:01:29 PM
Nej Mats, jag vet ingen skola som tar på sig ett sånt objekt. Möjligen kan du vända dig till en närliggande gymnasieskola som har inriktningen lastbil och mobila maskiner med en förfrågan. Vi jobbar inte med bussarna i ordinarie undervisning utan projekten drivs kvällstid för intresserade ungdomar. Om jag minns rätt så var det inte så mycket jobb med S 9:an ? Vilken är närmsta stad ?
Örebro ligger närmast där bussen står.

hkb

Tag kontakt med Tullängskolans fordon- och transportprogram. Värt ett försök.

bisquit

Ja eller kolla med Alléskolan i Hallsberg. Dem kanske också kan vara intresserade..

Mats Karlsson

Erik Tannerbring

Det skulle vara trevligt att se bilder på bussarna nu när dom är ute i ljuset..

Björn Forslund

Citat från: Erik Tannerbring skrivet 02 november 2013, 15:27:50 PM
Det skulle vara trevligt att se bilder på bussarna nu när dom är ute i ljuset..

Jag såg Sexetten i Jönköping i slutet av 90-talet, och då var den i ett sagolikt skick.
Har den stått under tak sedan dess är den säkert lika fin efter lite tvätt och puts och genomgång av det tekniska.
Med tanke på vad den nye ägaren åstadkommit med Harmeningbussen kommer detta att bli en fin representant för Thors produktion av karosser.

hkb

Här kommer en bild på sexetten nyss hemkommen till Eksjö

Mats Karlsson

hkb

Lite mer bilder

Setra S150

Parhästar

Och så en bild på BK-bussen