VDL till Byberg & Nordins linjetrafik

Startat av Ersa, 20 oktober 2013, 20:50:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

"Den holländska busstillverkaren VDL har fått en stororder från bussföretaget Byberg & Nordin för trafik i Västernorrland. Ordern omfattar 44 bussar av fyra olika modeller. Ordern innebär också att VDL kommer att etablera en ny serviceorganisation i Västernorrland."

"Att Din Tur har valt att hålla öppet för höggolvsbussar applåderas av Tomas Byberg.
– Det ger oss en möjlighet att erbjuda en hög komfort till våra kunder under resan. Jag ser Din Tur som en föregångare bland upphandlarna att man inte bara ser till hur av- och påstigning ska vara utan till hela resupplevelsen."
– Flertalet av våra linjer är ganska långa, uppåt 40-50 kilometer. Dår är det viktigt att kunna erbjuda en hög komfort under själva resan, även om resenären får ta ett extra steg när han eller hon stiger på och av. Här har Din Tur visat en kundsyn som jag hoppas att andra tar efter, säger Tomas Byberg.


http://www.bussmagasinet.se/2013/10/stororder-till-vdl-fran-byberg-nordin/

bisquit

Detta är fantastiskt. Blir glad att läsa detta.
Äntligen någon som tänkt till...
Visst på en del linjer med många stopp. Så kan det vara smidigt med lågentré. Samt låggolv i stadstrafik. Men på landet bör man ha "riktiga" bussar med God komfort. Speciellt om linjen är på några mil. Där resan tar lite tid. I Örebro län har man blandat. Lite beroende på linje m.m. Vilket känns bra. Dock så har dem flesta nya busar som kommit varit av normalgolv standard.
8)

Jacob med C

Undra vad resten av bolagen som ingår Mittbuss kommer att köra med?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Jacob med C skrivet 20 oktober 2013, 22:04:28 PM
Undra vad resten av bolagen som ingår Mittbuss kommer att köra med?

Så länge de är med i Mittbuss och Björks är med där lär det knappast bli annat än VDL...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Att göra ett gemensamt storköp till alla bolag inom Mittbusskoncernen inkl eventuella underentreprenörer kan leda till besparingar i kostnader. Samt att man kan ha ett gemensamt reservdelslager i länet.

CW66

Citat från: Ersa skrivet 21 oktober 2013, 11:43:45 AM
Att göra ett gemensamt storköp till alla bolag inom Mittbusskoncernen inkl eventuella underentreprenörer kan leda till besparingar i kostnader. Samt att man kan ha ett gemensamt reservdelslager i länet.

Det är bara tråkigt att man färgas totalt av delägandet i Björks och därmed VDL Sverige.
Borde det inte finnas regler för upphandling av bussar enligt EU-direktiv? Man kan väl inte bara välja en tillverkare rakt av?

Jag har inte någon personlig erfarenhet av bussarna, men de man pratat med tycker inte att det är någon hit precis.

/CW66

Lars-Håkan_E

Citat från: CW66 skrivet 22 oktober 2013, 08:31:57 AM
Det är bara tråkigt att man färgas totalt av delägandet i Björks och därmed VDL Sverige.
Borde det inte finnas regler för upphandling av bussar enligt EU-direktiv? Man kan väl inte bara välja en tillverkare rakt av?

Jag har inte någon personlig erfarenhet av bussarna, men de man pratat med tycker inte att det är någon hit precis.

/CW66

privata bolag behöver tack o lov inte upphandla sina inköp
det är ju solklart att man väljer VDL eftersom man själva har agenturen och intäkterna då utöver bruttopriset stannar inom koncernen
jmf dåvarande linjebuss och vanhool och gdg och alpus