Blandade bussbilder från Spanien

Startat av Staffan Sävenfjord, 18 oktober 2013, 09:11:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Så värst många bussbilder blev det inte under årets besök i Spanien men huvudsyftet med resan var heller inte att fotografera bussar. Här är i alla fall några stycken. Först tre turistbussar i Torrevieja.

Sedan ett besök i Murcia, som bland annat har ett tämligen nytt spårvägssystem. Mer om detta här http://nordpilen.se/forum/showthread.php?tid=3048&pid=12966#pid12966. Stadsbussarna i Murcia var i mycket gott skick och de har satsat på miljön genom att köra bussarna på naturgas.

Utanför stationen i Alicante dök dessa bussar upp i det fortfarande dåliga morgonljuset.

Frippe Fribas

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 18 oktober 2013, 09:11:08 AM
Så värst många bussbilder blev det inte under årets besök i Spanien men huvudsyftet med resan var heller inte att fotografera bussar. Här är i alla fall några stycken. Först tre turistbussar i Torrevieja.

Åker du till spanien utan att ha bussarna som första prio? 
Det enda jag kan komma på som skulle kunna vara mer intressant för dig skulle väl vara RENFEs vagnpark... ;)

Skämt åsido så tror jag att buss nummer två i bildsvepet (bussen ovan) är en Ayats Atlas.
//Fredrik

Staffan Sävenfjord

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 18 oktober 2013, 12:43:19 PM
Åker du till spanien utan att ha bussarna som första prio? 
Det enda jag kan komma på som skulle kunna vara mer intressant för dig skulle väl vara RENFEs vagnpark... ;)

Skämt åsido så tror jag att buss nummer två i bildsvepet (bussen ovan) är en Ayats Atlas.
//Fredrik

Åker man till Spanien för att våldgästa goda vänner i deras hus och deras grannar i intilliggande hus blir det tyvärr inte så mycket tid över till bussfotografering. Dessutom kräver det god lokalkännedom för att hitta busstationen i respektive städer. Spanjorerna har en förmåga att gömma undan dem där man minst anar det. Om man dessutom lyckas missa fem tätortsbussar i Torrevieja med cirka 30 sekunder så blir det inte lättare. Och att pricka in dem är inte heller helt lätt på grund av de summariska och approximativa tidtabellerna.

Tack i alla fall för hjälpen med identifieringen av den andra bussen. Jag tror du har rätt.