Resa i Nederländerna del 3: Arriva

Startat av L-G Lassander, 11 oktober 2013, 15:20:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

L-G Lassander

De första Arrivorna går utmärkt att fotografera vid flyfältet. Där kör man Qliner trafik med Volvo 8900:or:

Så mycket mer Arriva blev det inte i Amsterdam. Däremot följande morgon i Rotterdam, var denna VDL Ambassador 200 lämnar Zuidplein stationen:

Och snart följer en Scania OmniLink efter:

Sedan blev det en resa med metron till Den Haag, var en VDL Citea LLE-120 vänder ut från Den Haag Centraal:

Från Den Haag vidare till Leiden, var lokaltrafiken körs till stor del med VanHool newA300 hybrider:

Och det som inte körs med VanHooler, körs istället med VDL Citea LLE-120. Detta är idag en mycket vanlig bussmodell i Helsingfors. Enbart Nobina har 69 stycken:

buskörare

Vad fina dom var, bussarna  :o
Inga synliga repor alls ju  :P

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: buskörare skrivet 11 oktober 2013, 19:29:31 PM
Vad fina dom var, bussarna  :o
Inga synliga repor alls ju  :P

Detta är nåt jag reagerat på dom gånger jag varit nere i Holland att bussarna är mycket fräschare i plåten där än här hemma fast det oftast är mycket trängre gatumiljö därnere.

Eller så håller man efter bussarna på ett bättre sätt från verkstadshåll och fixar plåtskador snabbare.

//Niclas

Bussmicke

Det kanske Får kosta där jämfört med här där det Inte får kosta..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Rojje

Kanske större krav på hur bussarna får se ut i kombination med förare som har lite yrkesstolthet? ;-)

Mikey

Det är precis samma sak i exempelvis Tyskland, Storbritannien, Österrike och till och med till stor del Polen, samt de flesta andra länder. Det är väl i princip bara i Stockholm och i Ryssland bussarna ser ut som dom gör. Det är inte sällan jag kliver ombord en 3-4 år gammal buss här i Stockholm och ställer mig frågan "Hur i helsike ser den ut!?"... ::)

Tonniiie

Med tanken på de höga kraven som ställs på yrkesförare i Nederländerna är det nog inte så konstigt heller att vagnarna ser finare och fräschare ut. Beundrar oftast de Nederländska yrkeschaufförer. Eller ska man säga utbildningen?

Ersa

Inom SL-trafiken känns det ibland som att inget får kosta. Varken bussar, verkstad eller förarutbildning. Kastar man även gärna in omotiverade arbetslösa bakom rattarna genom att hota med "fas 3", då har man fått kvaliteten precis på den nivå man vill ha.

igel

Noteras kan är att Arriva på den tredja och sista bussen (VDL) ser ut att ha valt små och smidiga vänsterbackspeglar. till skillnad från de som levererades till Arriva E20 i SL.

L-G Lassander

Citat från: Mikey skrivet 12 oktober 2013, 11:12:06 AM
Det är precis samma sak i exempelvis Tyskland, Storbritannien, Österrike och till och med till stor del Polen, samt de flesta andra länder. Det är väl i princip bara i Stockholm och i Ryssland bussarna ser ut som dom gör. Det är inte sällan jag kliver ombord en 3-4 år gammal buss här i Stockholm och ställer mig frågan "Hur i helsike ser den ut!?"... ::)

På listan om ovårdade bussar får du nog lägga till Finland, åtminstone för Helsingforsregionens del. Man kan tro att bussar som varit i trafik mindre än ett år kommer direkt från vinterkriget.