Resa i Nederländerna del 2: Connexxion

Startat av L-G Lassander, 11 oktober 2013, 11:03:14 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

L-G Lassander

Låt oss fortsätta resandet med bilder på Connexxion.

Första mötet blir utanför terminalbyggnaden vid Schiphol. En Citaro:

En stund utanför centralstationen. En Berkhof Ambassador 200 på linje 391 för R NET:

Sedan ett besök till Amstelstationen, varifrån långfärdsbussarna ut i Europa avgår. En liten terminal för lokalbussar finns också. En Volvo 8700 avgår:

Och en VDL Citea, en modell som blivit vardagsmat för oss nordbor inom en kort tid:

Tillbaka vid centralstationen, var en firmalackad Citaro lämpligt svänger in:

En MAN vid Stadionplein:

Följande dag blir det en resa Rotterdam-Den Haag-Lieden. På återresan hoppar jag av vid Schipol av två orsaker: dels går tåget inte vidare på grund av banarbeten, dels ville jag titta en stund på ersättningstrafiken. Linje 300 går i stort sett non-stop med fullastade Citaro-leder:

Sista morgonen vaknar jag i ett ytterst fuktigt Amsterdam. Det hindrar inte, tar mig till centralstationen och tåget till Utrecht. Väl framme har regnet upphört och det blir mycket trevligt fotoväder. En VDL Ambassador 200 svänger in på Stationsplein:

Och en till likadan, men i firmalack denna gång:

Bodde på Holiday Inn vid Sloterdijk Station. En gasdriven MAN avgår på linje 82 mot IJmuiden, varifrån DFDS Seaways avgår mot Newcastle, eller North Shields, det som kom att bli följande etapp på min resa:

Tonniiie

Ledvagn på 172an :O Det är mest TurkMAN som rullar där. Det fångade du in fint :)