Ibland brister förnuftet...

Startat av Walter, 11 oktober 2013, 09:22:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Björn Ax

Ja det var ju inte bra. Då jag själv har barn i dagisålder så skulle jag aldrig ha mage att kasta av en förskoleklass sådär.


homer

döm inte för snabbt...

Citat– Berättelserna skiljer sig lite åt

reseguiden86

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17637531.ab

Jaha, ytterligare en skandal tydligen om man skall tro Aftonbladet, men väljer ändå att vara neutral, är det så så är det så klart beklagligt,, men å andra sidan, var är förarens version av det hela?

AB verkar veta hur man skapar rubriker ,dt är en sak som är bevisat..

Jo

Oavsett om föraren gjort fel eller inte undrar jag hur det kan vara en sådan katastrof att barnen får mindre än 4 kilometer när temperaturen ute i Skåne i alla fall är 10-15 grader.

Nu råder ju viss osäkerhet om huruvida det fanns tillräckligt med pengar på kortet eller inte men om så var fallet skulle man ju kunnat vänta 10 minuter på nästa buss alternativt tagit taxi och nyttjat Skånetrafikens resegaranti.

Småkonflikter mellan människor förekommer på de flesta arbetsplatser men att att detta blir en riksnyhet känns lite överdrivet då det borde räckt med ett kundklagomål till Skånetrafiken.

Björn Ax

Citat från: Jo skrivet 11 oktober 2013, 15:04:40 PM
Oavsett om föraren gjort fel eller inte undrar jag hur det kan vara en sådan katastrof att barnen får mindre än 4 kilometer när temperaturen ute i Skåne i alla fall är 10-15 grader.

Nu råder ju viss osäkerhet om huruvida det fanns tillräckligt med pengar på kortet eller inte men om så var fallet skulle man ju kunnat vänta 10 minuter på nästa buss alternativt tagit taxi och nyttjat Skånetrafikens resegaranti.

Småkonflikter mellan människor förekommer på de flesta arbetsplatser men att att detta blir en riksnyhet känns lite överdrivet då det borde räckt med ett kundklagomål till Skånetrafiken.

Små barn har små ben och blir trötta fort. 4 kilometer känns nog som flera mil för små barn. Speciellt när dom var 19 stycken och bara 3 vuxna.

Självklart blir ju allt överdrivet när det gäller media men om det är nu som dom säger så är det inte bra.

Jag skulle inte vilja att min dotter var tvungen att gå nära trafikerade gator om dom varit på utflykt bara för att en nitisk förare inte kan den egna prissättningen.

När det gäller sådana små barn får man faktiskt tänka efter. Även om det nu vore så att dom vuxna gjorde fel så skulle iaf inte jag känna mig bra att lämna 19 barn bara så där.

Skickat från min HTC One med Tapatalk 4


Walter

Hur får man in 19st barn som måste ha barnstolar i taxi och endast tre vuxna....?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

JDS

Varför pratar du om taxi?!?

Men hur som helst, så åker väl barnen gratis i sällskap med åtminstone en betalande trafikant. Så det kan knappast vara barnens fel. Om barnen drabbas av sina förskollärares eventuella klantighet är det inte förarens fel. Frågan är om det ens är förskolans fel, värst av alla är väl föräldrarna som glatt lämnar ifrån sig sina barn och blint litar på fröknarna (eller vad det nu heter nuförtiden).

Uppgifterna om att föraren kan ha missförstått taxan är förstås intressanta. Men det behöver ju inte stämma.

I vilket fall som helst förstår jag inte varför hela klassen måste drabbas, det borde ju ha räckt med att en vuxen och några barn klev av?!? Men de krånglade kanske till det lite extra, för att kunna göra en grej av det.

Ersa

Det vore ju kul om tidningarna kunde använda helt fel ordval. "Kasta av" någon betyder att man handgripligen rent fysiskt slänger ut någon. Det bör inte användas när någon nekar någon annan inträde/tillträde.

Björn Ax

JDS

Varför är föräldrarna dom värsta? Dagis är en nödvändig plats att ha sina barn på i dagens samhälle. Så jag förstår faktiskt inte ett dugg varför du säger att föräldrarna är dom värsta?

Skickat från min HTC One med Tapatalk 4


JDS

Citat från: Björn Ax skrivet 11 oktober 2013, 18:22:05 PM
Varför är föräldrarna dom värsta? Dagis är en nödvändig plats att ha sina barn på i dagens samhälle. Så jag förstår faktiskt inte ett dugg varför du säger att föräldrarna är dom värsta?

De är ju så att säga högst upp i kravställarkedjan. Alla andra inblandade är bundna av hopplösa budgetar, motsägelsefulla krav, behov av billig arbetskraft och annat som försvårar utövande av s k förnuft. Som förälder gör man däremot alltid förnuftiga val och vet precis hur allting ska vara.  ::)

(En kommentar som man ofta får höra från föräldrar är "om du själv hade barn så skulle du förstå det här så mycket bättre". Jamen vad bra, då kan vi ju bemanna kollektivtrafiken helt och hållet med småbarnsföräldrar. De inställda turerna på måndagar, hela hösten samt under fotbolls-VM kommer givetvis ingen att klaga över, för alla föräldrar förstår ju varandra så bra...)

Björn Ax

Citat från: JDS skrivet 11 oktober 2013, 18:39:15 PM
De är ju så att säga högst upp i kravställarkedjan. Alla andra inblandade är bundna av hopplösa budgetar, motsägelsefulla krav, behov av billig arbetskraft och annat som försvårar utövande av s k förnuft. Som förälder gör man däremot alltid förnuftiga val och vet precis hur allting ska vara.  ::)

(En kommentar som man ofta får höra från föräldrar är "om du själv hade barn så skulle du förstå det här så mycket bättre". Jamen vad bra, då kan vi ju bemanna kollektivtrafiken helt och hållet med småbarnsföräldrar. De inställda turerna på måndagar, hela hösten samt under fotbolls-VM kommer givetvis ingen att klaga över, för alla föräldrar förstår ju varandra så bra...)

Men det har väl inget med detta att göra att föräldrar brukar vara krävande i kollektivtrafiken?

Det är ju lite off topic. Men självklart är nog dom lite mera krävande än dom flesta andra då dom har lite andra förutsättningar. Precis som äldre. De brukar ju också vara lite mer krävande med all rätt tycker jag.

Som systemen är uppbyggda idag så måste man i vissa fall lämna sitt barn för att t.e.x betala en resa eller vad det nu är och om då chauffören gasar iväg innan jag hunnit fram till mitt barn igen så kan det bli problem. Med det så är jag väldigt förstående att vi föräldrar har krav.

Sen att många har orimliga krav det är ju en annan sak. Men det begränsas ju inte till föräldrar. Så att säga att alla föräldrar är så är ju en liten överdrift.

sa0azs

Ja, förnuftet brast verkligen i den här situationen.

Rätt i sak, visst, men fel på alla andra sätt. Oerhört osmidigt, osympatiskt och oempatiskt.

En typexempel på en "livets korpral". Trist.

Walter

Citat från: JDS skrivet 11 oktober 2013, 17:50:57 PM
Varför pratar du om taxi?!?


Har du läst igenom tråden innan du börjar gapa? Titta på Jo inlägg längre upp.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

JDS

Citat från: Walter skrivet 19 oktober 2013, 07:26:35 AM

Har du läst igenom tråden innan du börjar gapa? Titta på Jo inlägg längre upp.

Förlåt min otydlighet, varför yrar NÅN om taxi borde jag förstås ha skrivit  ::)