Nya bussar i Sörmland(?)

Startat av Joakim Wahlberg, 10 oktober 2013, 15:57:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

I Södertälje syntes nyss Nobina TBS511 i Länstrafiken grön färg på linje 802, troligen väldigt ny. En MB Integro eller vad dem heter. Någon bild hann jag inte få, satt på 787 hem. Finns det fler, om någon vet? =) Noterade den pga att dem tidigare Volvobussaena som normalt går på linjen har den gamla blå färgen på sätena, medans denna hade dem mörkblå nya, samt att den såg så fyrkantig ut =) Kul med nytt i Sörmland iaf!
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

j-a

Anders Lundén

Citat från: j-a skrivet 11 oktober 2013, 19:05:28 PM
Nobina 7695=TBS 511 ;)

Och då borde väl TBP307 vara 7694.
Någon som vet vilken Sörmlandsdepå som får köra dessa Mercedesar? Trosa?
// Anders

DEB

Trafikutökning eller ersättare för något?
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

j-a

Citat från: DEB skrivet 11 oktober 2013, 19:15:17 PM
Trafikutökning eller ersättare för något?
Kanske ersätter dom som flyttade till Örebro??

Joakim Wahlberg

Citat från: j-a skrivet 11 oktober 2013, 19:05:28 PM
Nobina 7695=TBS 511 ;)
Tack för all info! Hann inte notera att det var något speciellt med bussen förrän den passerat nästan helt, så noterade bara regnumret, hann inte se något inv. nummer. Får ta ut kameran någon gång, var länge sen nu. Är det bara två st, eller fler? :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Joakim Wahlberg

Mobilbild visserligen, men släpar ej med mig en kamera till skolan i onödan.

Nobina 7694 på linje 600(?? ;)) i fredags förra veckan vid stationen i Södertälje.

DEB

Vilka läckra bussar, kul att se dem i trafik. :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Bussmicke

Vilket garage för dessa,  Trosa eller Nyköping?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Trosa enligt tidigare uppgifter på forumet.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Trevligt, då blir det ett samtal dit vid tillfälle
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.