Värmdö - 15 augusti 2011 (Del 1)

Startat av P.Ek, 06 oktober 2013, 22:36:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

P.Ek

Här kommer två uppföljare till de tidigare bildsvepen från Nacka. Bara några dagar innan entreprenörsskiftet gjorde jag en resa ut till Gustavsberg och Hemmesta på Värmdö. Först tre fartfyllda bilder från Londonviadukten:

Nobina 1839

Nobina 1835

Nobina 4561

Kolvik, Hemmesta:

Nobina 5167 ska påbörja en tur på linje 437 mot Siggesta

Nobina 6858 som senare flyttades till Karlstad. Enligt tidigare trådar på forumet tror jag den tillsammans med sina syskon är tillbaka i Stockholms län nu, Kallhäll om jag inte har fel.

Gustavsbergs centrum:

Nobina 6101 som redan blivit ommärkt till sitt nya Keolisnummer 6416

Keolis 5608 var en av de splitternya som dök upp vid Hemmesta och Gustavsberg. Andra nya Omnilinkar som for förbi var 5609, 5510 och 5521.

Nobina 6114 som sedan skulle komma att bli Keolis 6429

Del 2: http://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,60297.0.html

//P.Ek

Carl Eric

Tack för bilderna! Vissa på bussar man saknar, och vissa på bussar man inte saknar överhuvudtaget...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

MrH

Tack, vilka minnen! 18-vagnarna, det var tider det. Körde dessa individer på Busslink-tiden, då de hette 54xx väl, samt även efter att Swebus tog över. Nu pratar vi alltså slutet 90-tal och början av 00-talet... :D

/MrH