Huvudmeny

keolis 7117...

Startat av virtual1, 01 oktober 2013, 17:11:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Syntes just i skärholmen. Ingen bild dock, den var skyltad ej i trafik innan den försvann...

virtual1

Och där kom den på bild i kväll :)

virtual1

7116 syntes idag i skärholmen med på 740. Fler o fler i trafik :)

Frippe Fribas

Och fler och fler B9:or som flyttar till Nacka/Värmdö då.
Principen är tänkt att vara en MAN in och en B9S ut.
Om ett år är B9-flottan i Gubbängen sannolikt kraftigt decimerad jämfört med hur det ser ut idag, sedan får man ju givetvis tycka som man vill om det.
Helt Volvofritt lär det dock inte bli i Gubbängen inom överskådlig framtid eftersom 32xx- och 46xx-serien troligen kommer att få leva så länge det går.
//Fredrik

virtual1

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 05 oktober 2013, 15:50:06 PM
Och fler och fler B9:or som flyttar till Nacka/Värmdö då.
Principen är tänkt att vara en MAN in och en B9S ut.
Om ett år är B9-flottan i Gubbängen sannolikt kraftigt decimerad jämfört med hur det ser ut idag, sedan får man ju givetvis tycka som man vill om det.
Helt Volvofritt lär det dock inte bli i Gubbängen inom överskådlig framtid eftersom 32xx- och 46xx-serien troligen kommer att få leva så länge det går.
//Fredrik

Är det tanken att 38xx ska försvinna också framöver?

Bussmicke

Skulle inte bussar återlämnas till sina ägare eller minns jag tokigt?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Frippe Fribas

Många av B9:orna skall mycket riktigt återlämnas till sina ägare.
Dock skall inte alla tillbaka samtidigt, så några B9:or får tjänstgöra som "vikariebussar" i Nacka/Värmdö under vintern och våren tills det är dags för återlämning.
38xx-bussarna försvinner till viss del, men inte förrän senare (tidigast under 2014) beroende på när leasingkontrakten för dessa går ut.
3861 som bor i Gubbängen blir sannolikt kvar där tills det är dags att återlämna den under första halvan av nästa år.
Hur det ser ut med övriga 38xx-bussar i Stockholm Sydväst och Nacka/Värmdö har jag inte koll på här och nu, men jag har för mig att flera av dem har leasingkontrakt som går ut under 2014 vilket sannolikt innebär att de lämnar Keolis då.
//Fredrik

virtual1

7111 och 7115 syntes också i trafik idag på 710 resp 707 (korta rundan som körs mellan skärholmen och fruängen) så nu är det inte många som saknas!

P.Ek

Citat från: virtual1 skrivet 06 oktober 2013, 14:23:26 PM
7111 och 7115 syntes också i trafik idag på 710 resp 707 (korta rundan som körs mellan skärholmen och fruängen) så nu är det inte många som saknas!

Är dessa av regionalstandard? I så fall skulle de ju passa på övriga turer på linje 707 som går ända till Tumba, men Gubbängen kanske bara kör kortturer på linje 707?

virtual1

Citat från: P.Ek skrivet 06 oktober 2013, 14:39:31 PM
Är dessa av regionalstandard? I så fall skulle de ju passa på övriga turer på linje 707 som går ända till Tumba, men Gubbängen kanske bara kör kortturer på linje 707?

Så vitt jag vet så kör de bara kortturerna, i mitt tycke skulle de nästan kunna numrera om de körningarna till 707X eller liknande, speciellt då det bara verkar vara Gubbängen som kör dem, tror inte Eriksberg kör några av korrturerna alls.

7112 syntes idag på 710:an också, så nu är nästan alla ute och rullar!