Nattarbete 2013-09-27-->2013-09-28 (4 SL-bilder)

Startat av Kvarne, 28 september 2013, 14:53:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Natten till idag lördag innebar jobb för min del. Var satt på att köra L181, L134, L147 & L133. Ett plus med nattens jobb var att jag satt på samma block och vagn hela natten. Mycket skönt.
Nattens arbetsplats blev Keolis 5774 som ju skiljer sig lite från de övriga 57-vagnarna i Gubbängsgaraget på det viset att den har fått ny plåtlucka i nosen vilket i sin tur innebär att SL-loggan sitter lite längre ner än på övriga 57xx. Bussen gick bra och natten flöt på helt klockrent. Trots att det var både fredag och löningshelg så var det väldigt lugnt ute.

Här har vi stannat till för ett kort fotostopp vid hållplats Vallfartsvägen utefter L147:an då det var tomt med resenärer i rikt. mot Liljeholmen.

Det var ungefär samma visa på L133. Folk skulle hem från krogen men att åka i andra riktningen var inte populärt. Tomt på 2 varv av 4. De övriga två var det cirkus 2-3 resenärer. Troligen helgarbetare..? :-)
Här är det ett hastigt fotostopp vid hpl Mörtviken. Det var bra med starka extraljus! De användes väl under hela arbetspasset! :-P

Framme i Liljeholmen så hade jag en paus och då passade jag på att öva mig på mörkerfotografering....utan stativ...inte helt lätt för en novis... :-P

Äntligen tillbaka där nattens jobb startade; Gubbängsgaraget. Ljuset börjar sakta komma tillbaka och trött, men glad, ska jag strax "parka" 5774 där jag plockade ut den cirka 8 timmar tidigare. Ett långt arbetspass är avslutat och lite blodad tand fick jag allt....så länge man slipper 19x in till stan så var det bara kul! Tycker det var riktigt skönt att ha samma buss hela natten.... :-)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Hasse L

Fina nattbilder! Själv körde jag 6327 igår på linje 71 och 422. Den och ytterligare några 632x har flyttat till Björknäs. Dom kommer väl ifrån Gubbängen?

/Hasse

Frippe Fribas

Citat från: Hobgoblin skrivet 29 september 2013, 10:28:57 AM
Fina nattbilder! Själv körde jag 6327 igår på linje 71 och 422. Den och ytterligare några 632x har flyttat till Björknäs. Dom kommer väl ifrån Gubbängen?

/Hasse
Det gör de.
//Fredrik