Hållplatsutrop X-Län

Startat av Peter Andersson, 27 september 2013, 19:24:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Andersson

I dag åkte jag på första bussen där dom hade Hållplatsutrop. Linje 34 Mot Bergsjö-Hassela. Bussen var KR 345. Tyckte inte de var så jobbigt att sitta och lyssna på detta då jag är van vid de eftersom jag kommer från Halland från början. Där har man haft hållplatsutrop länge nu. Antar att man testkör detta  på vissa sträckor. Kanske nån vet mer om detta?

MVH Peter
X-Län

Nicklas K

Det var inget test. Idag påbörjades monteringen av de nya biljettmaskinerna, BIMS, och i samband med detta kopplas hpl-utropen in. Under helgen fortsätter man monteringarna och på Måndag ska alla bussar vara utrustade.

/NK

Peter Andersson

Citat från: Nicklas K skrivet 27 september 2013, 22:16:16 PM
Det var inget test. Idag påbörjades monteringen av de nya biljettmaskinerna, BIMS, och i samband med detta kopplas hpl-utropen in. Under helgen fortsätter man monteringerna och på Måndag ska alla bussar vara utrustade.

/NK

Ok då vet jag. Jag tycker de är jättebra att detta kommer hit nu
MVH Peter

hisen12

Hpl.utropen är på behaglig volym, iaf. de bussar som jag åkt. :)

Såg KR 354 komma körandes med "Tyvärr ej i tjänst" på dest.skyltarna idag, är det något nytt som de lagt in i mobitec systemet i samband med BiMS?

Björn Ax

Citat från: JB92 skrivet 30 september 2013, 22:34:16 PM

Såg KR 354 komma körandes med "Tyvärr ej i tjänst" på dest.skyltarna idag, är det något nytt som de lagt in i mobitec systemet i samband med BiMS?

Nej tyvärr ej i tjänst har funnits ett tag nu. Så det har inget med BIMS att göra utan var väl något som lagts in tidigare.

hisen12

Oki, vilket nr. har den i mobitec "datorn"?

MrH

Citat från: JB92 skrivet 30 september 2013, 22:34:16 PM

Har inget med BIMS att göra, måste vara något som kollegorna i Gästrikland lagt in under bussarnas tid där.
Kul att du ändrade åsikt om utropen. Volymen varierar utifrån om det är tyst eller stimmigt ombord.

/MrH

Klaverdörr

Hej!

När bakdörrar öppnas ska åter hpl-namnet sägas, men på Stadsbussarna i Gävle (Nettbuss Stadsbussarna) så är det något fel på detta i Scania bussarna.
Namnet sägs först när dörrarna stängts och bussen börjat köra. Säkert någon som påtalat detta redan. Men bra är det inte!