Grönland - Island - Svalbard Del 3...(Bilder)

Startat av Patrik, 22 september 2013, 09:09:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Nu är vi fortfarande kvar i Reykjavik

Sen flög vi till Svalbard via Oslo och Tromsö
http://sv.wikipedia.org/wiki/Longyearbyen

Här är flygbussen vid flygplatsen

Bakdörrarna är väl av lite ovanlig modell(?), dörrarna går inåt

Sen tog vi båten till Barentsburg, en rysk by på Svalbard. Riktigt häftigt, här behövs inga registreringsskyltar http://sv.wikipedia.org/wiki/Barentsburg

Sen såg jag en annan lite större buss (runt 10m) i Barentsburg men tyvärr hann jag inte fota den
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Carl Eric

Allting lika spännande och intressanta bilder. Tack för dem!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

Minst sagt en spännande resa, lite platser man själv har funderat på men inte kommit iväg till. Vad kostar en sån här resa egentligen? Vad kostade båten från Longyearbyen till Barentsburg och Hur länge var ni där?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 22 september 2013, 11:14:46 AM
Minst sagt en spännande resa, lite platser man själv har funderat på men inte kommit iväg till. Vad kostar en sån här resa egentligen? Vad kostade båten från Longyearbyen till Barentsburg och Hur länge var ni där?