En helsingborgare i Ängelholm [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 05 november 2007, 19:31:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Idag går Arriva 6570 på linje 2 i Ängelholm. Här har denna helsingborgare stannat vid Stortorget på väg mot Vejbystrand.

Möllers

trevligt den bussen vill jag ochså fota.

Cyklisten

En riktigt trevlig buss att åka med, den har besökt nästan alla Arriva städer i Skåne: ursprungligt Lund, sedan Helsingborg, Malmö (2 ggr), Landskrona, Ängelholm... har den någonsin rullat i Trelleborg?

Möllers

Möllers

homer

är de verkligen en biogas buss? var sitter tanken???

Bernt Talbrant

Citat från: homer skrivet 05 november 2007, 20:22:17 PM
är de verkligen en biogas buss? var sitter tanken???

På och "i" taket. Bussmodellen känns f ö väldigt bekant från Borås. Det rullar ju några gamla lundensare hos BL.

Cyklisten

Tanken är nedsänkt i taket, över låggolvsdelen. En bra lösning för LE-bussar.

Walter

Citat från: Cyklisten skrivet 05 november 2007, 19:55:18 PM
En riktigt trevlig buss att åka med, den har besökt nästan alla Arriva städer i Skåne: ursprungligt Lund, sedan Helsingborg, Malmö (2 ggr), Landskrona, Ängelholm... har den någonsin rullat i Trelleborg?

En av de vikariebussar som Arriva har, dock kanske man borde ta bort texten på taksidorna då den ofta inte rullar på hemmaplan i Hbg
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Rickardo

Trevligt! Jag håller med Cyklisten att den är riktigt skön att åka i för att vara en gasbuss.
Det är nästan så man saknar de gamla Carrusarna som rullade för Arriva i Malmö innan även om denna var snäppet bättre.

/Rickardo

Bussmicke

Trevligt!
6559 är en vagn som gäckat mig i snart 2 år nu, den enda gröna fd. Lund jag ej lyckats få på bild.. :(
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 06 november 2007, 00:24:13 AM
Trevligt!
6559 är en vagn som gäckat mig i snart 2 år nu, den enda gröna fd. Lund jag ej lyckats få på bild.. :(

Just den missade jag precis i Helsingborg när jag var där senast, alltså för någon vecka sedan. Den gick då som extrabuss på linje 1. Däremot har jag lyckats få bild på en viss 6570 där, den gick då som förstärkning på linje 3.