Säsongsavslutning: Bussar i London i september, del 9 (av 9)

Startat av Staffan Sävenfjord, 20 september 2013, 22:21:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Det blev 75 bussar som fastnade på minneskortet i London då frånräknat dubbletter och totalt misslyckade bilder. (Som dubblett räknar jag två bilder på samma buss på samma plats i samma vinkel.)

Först ytterligare en buss på York Way:

Därefter flyttade jag mig en liten bit till korsningen Pancras Road och Euston Road (markerat med grönt på kartan). På den första bilden syns St. Pancras International station varifrån Eurostar-tågen till Bryssel och Paris går. 

Därmed allt från London. Nästa dags morgon möter en representant för Eurostar mig på stationen och lotsar mig till Eurostar-tåget före övriga resenärer så att jag kan få ett par bilder. Även om det är helt OT tar jag mig friheten att visa en av dessa bilder här.

Sedan blev det som sagt en resa i förarhytten med en hastighet av upp till 300 km/tim till Bryssel. Även där finns det bussar och bilder kommer.

Bergenga

Da får jeg takke for visningen av bildene! :)

Selv er jeg ikke sikker på om jeg kommer til å vise mine egne bilder fra London i sommer med det første, da bildene fra turen til Nederland, Belgia og Tyskland nok er mer interessante. ;)
Mvh.
Øyvind Berg

Olof Lagerkvist

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 20 september 2013, 22:21:56 PM

Linje 46 har förlängts i olika omgångar och är intressant att åka hela vägen mellan ändhållplatserna om man har gott om tid på sig. Man får se området kring King's Cross och St Pancras, Camden Town med marknaden, Hampsteads branta backar och trånga smågator med fin utsikt, Maida Vale och Warwick Avenue med flotta hus och platser som man kan känna igen från diverse musikvideor m m och Little Venice och Paddington Station. Men som sagt, man måste ha god tid på sig. Inte många åker hela vägen och det tar 73 minuter om jag läser rätt i tidtabellen.

Stort tack för dina London-bilder Staffan!
Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-

L-G Lassander

Även jag tackar för dessa intressanta och trevliga bilder från min egen favoritstad!

Bussmicke

Även jag som inte varit där sedan Routmaster försvann från ord. trafik.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.