Huvudmeny

Stockholm 19/9

Startat av Daniel T, 20 september 2013, 19:33:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel T

Flygbussarna Airport Coaches 1319

Nettbuss Express (DCZ191)

Nettbuss Express (CYM495)

Mullhyttans Plåt (SBE757)

Västanhede Trafik (XMR929)

Flygbussarna Airport Coaches 1361

Flygbussarna Airport Coaches 1323

TT Transcom (ET9700) (Estland)

Besseling Vervoert (90BBS4) (Nederländerna)

E-Travel (645AZP) (Estland)

Söderbärke Trafik (DGN805)

Västanhede Trafik (DKZ689)

Söne Trafik 409

Byberg & Nordins Busstrafik 21

Håbo Buss (WJR773)

Ramnäs Busstrafik (CBT870)

Sälen Buss (RCC379)

Gladökvarns Buss & Taxi (EGP555)

Bussmupp

Ser några intressanta ersättningsbussar där. Du tog ingen bild på den silver färgade Volvo leden?

Daniel T

Citat från: Bussmupp skrivet 20 september 2013, 20:21:00 PM
Ser några intressanta ersättningsbussar där. Du tog ingen bild på den silver färgade Volvo leden?

Nej, den har jag på bild sedan innan:

Busline Sweden (LNO805) hos Volvo i Huddinge den 5 februari 2013.

Nico

Måste säga att jag gillar de vita diodskyltarna hos FAC. Tydliga och lätta att läsa av i såväl dagsljus som mörker. Ett klart lyft mot de orange som annars verkar ha varit standard under senare år.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmupp

Citat från: Dаniel skrivet 20 september 2013, 20:43:23 PM
Nej, den har jag på bild sedan innan:

Busline Sweden (LNO805) hos Volvo i Huddinge den 5 februari 2013.

Jag tyckte det såg ut som en Flygbuss front. Kul att det fortfarande rullar åtminstone en.

P.Ek

Citat från: Bussmupp skrivet 21 september 2013, 18:57:41 PM
Jag tyckte det såg ut som en Flygbuss front. Kul att det fortfarande rullar åtminstone en.

Det är en fd flygbuss, eller missförstår jag dig?

Bussmupp

Citat från: P.Ek skrivet 21 september 2013, 19:47:35 PM
Det är en fd flygbuss, eller missförstår jag dig?

Nej, nej, du har inte missförstått mig. Det är en fd. flygbuss, men just den där svarta kanten under framrutan kan jag inte påminna mig att jag har sett på några andra bussar än dem. Listen, ja, men inte den målade kanten.

Och när jag skrev att det fortfarande rullar (åtminstone) en så menade jag överhuvudtaget.

Joakim Wahlberg

Fina bilder Daniel! :)

Citat från: Bussmupp skrivet 21 september 2013, 20:50:34 PM
Nej, nej, du har inte missförstått mig. Det är en fd. flygbuss, men just den där svarta kanten under framrutan kan jag inte påminna mig att jag har sett på några andra bussar än dem. Listen, ja, men inte den målade kanten.

Och när jag skrev att det fortfarande rullar (åtminstone) en så menade jag överhuvudtaget.

Menar du det svarta fältet under rutan där vindrutetorkarna är fästa så hade även Swebus 38XX det :) Rullade några av dem i Södertälje till för något (är säkert t.o.m rätt många år nu - tiden går fort) år sedan. http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/3800/slides/Swebus_3854_FOH185_Sodertalje_051012.html
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Bussmupp

Citat från: Joakim W skrivet 21 september 2013, 21:28:47 PM
Menar du det svarta fältet under rutan där vindrutetorkarna är fästa så hade även Swebus 38XX det :) Rullade några av dem i Södertälje till för något (är säkert t.o.m rätt många år nu - tiden går fort) år sedan. http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/3800/slides/Swebus_3854_FOH185_Sodertalje_051012.html

Precis. Det fältet kan jag inte påminna mig att jag har sett någon annanstans. Men uppenbarligen så fanns det ju på flera bussar än just flygbussarna.

Mikey

Citat från: Bussmupp skrivet 21 september 2013, 21:59:57 PM
Precis. Det fältet kan jag inte påminna mig att jag har sett någon annanstans. Men uppenbarligen så fanns det ju på flera bussar än just flygbussarna.

Även bussen på sista bilden i första inlägget i denna tråd har ju det... ;)

Bussmupp

Citat från: Mikey skrivet 21 september 2013, 22:01:19 PM
Även bussen på sista bilden i första inlägget i denna tråd har ju det... ;)

Oops. :-[

Missade det. Där reagerade jag mest på att bussen var så gott som helröd.

Bussmicke

Klart folk reagerar när det är "SL-rött"...  ;D
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmupp

Just det att den vita randen saknades.  :P