En då troligen ointressant vardagsbild...

Startat av Bussmicke, 18 september 2013, 12:37:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

...för 10 år sedan då dessa var vardagsmat.  Bussen skall strax avgå å linje 865 till Handen.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Camilla

Fin bild.
Börjar längta efter snön när jag ser denna bild  :)

Mikey

Skön stämning! På den tiden må de ha varit vardagsmat, men idag finns de ju inte kvar på många orter i Sverige. I mina ögon högst intressant! :)

Tommy E

Intressant även att studera väderleken, noterar att snön var borta redan nästa dag. :)
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

JDS

Underbar bild!  :)

Framförallt gillar jag hur den dokumenterar den tidlösa tristessen i vissa av Stockholms förorter!!! Det enda som går att uppskatta med det där stället är att man faktiskt inte befinner sig där! Den inre resan, att drömma sig bort till någon annan plats, är å andra sidan den enda räddningen för dem som är där!

Bussmicke

Citat från: Tommy E skrivet 18 september 2013, 22:03:17 PM
Intressant även att studera väderleken, noterar att snön var borta redan nästa dag. :)

Snarare samma förmiddag, snön var nog bara ett lokalt snedsteg..
Det snöade i Fittja och Flemingsberg men i Vendelsö...

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Frippe Fribas

Trevliga bilder som vanligt Micke!
Bilden från Huddinge sjukhus är ju extra intressant eftersom hållplatsen som den såg ut då inte existerar längre...
//Fredrik

Bussmicke

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 20 september 2013, 09:06:50 AM
Trevliga bilder som vanligt Micke!
Bilden från Huddinge sjukhus är ju extra intressant eftersom hållplatsen som den såg ut då inte existerar längre...
//Fredrik

Det uppskattas alltid mycket att höra beröm från er i firman insatta personer.
Genomgången av hemsidan fortskrider bra nu. Bussar Sverige är klart och nu går jag igenom resten av länderna.
Hoppas komma igång med uppdateringar under hösten.

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.