Ägarbyte inom branschpressen

Startat av Staffan Sävenfjord, 18 september 2013, 10:00:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Bjarne Wilmarsgård har sålt sin andel i Busstidningen till Torsten Hallberg, som sedan årsskiftet är chefredaktör för tidningen. Lena Nilsdotter fortsätter som delägare.

Bjarne drar sig nu med ålderns rätt tillbaka från tidningsvärlden. Han var fram till 1967 spårvagnsförare i Stockholm men så småningom blev det journalistik för hela slanten. Först ett par hundtidningar, bland annat Hundsport, och från cirka 1984 busstidningar. Då blev han nämligen redaktör för Svensk Omnibustidning, Svenska Omnibusföreningens medlemstidning. Något år efter det att denna lades ned 1994 startade han tidningen Bussbranschen, som från i år har bytt namn till Busstidningen.

I ett mejl meddelar Bjarne att han nu slutar med tidningar men det skall inte tolkas som att han slutar skriva. Inte minst på bloggen http://bjarnesfunderingar.wordpress.com/ lär vi kunna fortsätta läsa det han skriver.

Återstår bara att önska Torsten lycka till!

Bussmicke

SvOf:s medlemstidning lagt ned? Den finns ju kvar med annat namnn.

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 18 september 2013, 10:04:00 AM
SvOf:s medlemstidning lagt ned? Den finns ju kvar med annat namnn.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Svensk Omnibustidning var Svenska Busstrafikförbundets tidning och inte som jag skrev. SvOf:s medlemstidning hette från början Tidskriften Omnibus, sedan SVOF-Bladet och Färdskrivaren. Bjarne var aldrig redaktör för SvOf:s tidning, det var det jag som var under den tidsperiod då han började i busstidningsbranschen.

Bussmicke

Tack för klargörandet

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.