Huvudmeny

Volvo 9700 RMY691

Startat av mr.carrus1985, 17 september 2013, 21:49:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mr.carrus1985

En utav våra volvo 9700:or fastnade i linsen idag Ägare Nettbuss Brukare Strömstad-Tanums Buss Varsågoda ;D
2 Morgonbilder. Taget precis innan avgång med dagens första 700. 04:15

mellan turerna så passade jag på att fota bussen ytterligare här i vänersborg RC vid 10 tiden.

Förarplatsen

Interiören

Hoppas bilderna blir till belåtenhet :)

Johan B

Fina bussar ni verkar ha. Alltid kul att se, framför allt när det är lite puts och ordning på grejorna  :).

mr.carrus1985

Tackar ;D Önskar och hoppas bara att dom får hålla sig fräscha sålänge som möjligt.
Vore kul om dom kunde se hyffsat fräscha ut om 10 år också :)
Men nånting som verkar göra gått för inredningen är ju kameraövervakningen med inspelning,
avskräcker nog de flesta från ev. rackartyg ;)

Lars-Håkan_E

Ovanligt med skräppåsar i den omfattningen på en vanlig linjevagn, hoppas att dem används också.

Ersa

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 18 september 2013, 20:46:08 PM
Ovanligt med skräppåsar i den omfattningen på en vanlig linjevagn, hoppas att dem används också.

Swebus Express standard. Såg även ut så på många av Nobinas långlinjer i Västerbotten.

mr.carrus1985

Citat från: Lars-Håkan_E skrivet 18 september 2013, 20:46:08 PM

Å jodå nog används dom alltid, man river sönder dom och slänger dom på golvet efter att först ha slängt sin snus/tuggummi i påsen.

Själv har jag länge sagt att vi skall strunta i att hänga upp dessa påsar, då ingen bakom bakdörren tycks veta hur en påse fungerar.

Sen kan ju påsarna också användas till att täta igen friskluftsventilen över huvudet, som saknar insatsen som tidigare resenär haft sönder.

Tyvärr så har en del resenärer väldigt tråkigt på bussen, å då bara måste man ju hitta på nåt T.E.X. förstöra bussen invändigt :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Tråkigt för mig som förare (som får ta hand om trasiga soppåsar och knyta upp bälten m.m.) och inte minst för de övriga resenärer som inte gör något.

och onödiga repkostnader för företaget.

Frippe Fribas

Hur fungerar det med viseringen, jag har för mig att det tidigare skrevs om att det var mycket strul med att resenärer glömde "stämpla ut" eller att terminalen vid bakdörren inte fungerade och att resenärer därför blev feldebiterade?
//Fredrik

Gelgamesh

Skär i hjärtat att höra om folk som sabbar. I synnerhet på en 9700, men givetvis även på andra bussar också.

(Jag är dock extra partisk som B10M-ägare, vilket ju ger lite extra empati för 9700)

mr.carrus1985

Citat från: Gelgamesh skrivet 10 oktober 2013, 20:55:18 PM
(Jag är dock extra partisk som B10M-ägare, vilket ju ger lite extra empati för 9700)

Vad är det för Kaross??? ;D

mr.carrus1985

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( VARFÖR  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Gör man såhär? Kan nån förklara det för mig ??? Tur att jag hade medel mot detta med mig, men inte kul att behöva sitta och gnugga på rasten.

Är detta deras sätt att visa uppskattning över att ha fått nya bussar???

yngrot

Bedrövligt när de gör så. De som gör så skulle inte få lov att åka med på ett tag..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina