Bussar i London i september, del 4 (av 8)

Startat av Staffan Sävenfjord, 15 september 2013, 22:39:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Lite fler bussar på Euston Road. Man behöver inte vänta länge innan ett fotoobjekt dyker upp. Först en Volvo från Metroline på väg till Notting Hill. Är inte backspeglarna, alltid gula, väldigt små på London-bussarna?

Stagecoach (jodå, det var de som ägde Swebus ett tag) kör gärna med Scania Omni i dubbeldäckarversion. Jag antar att N230 står för att motorn har 230 hästkrafter, vilket verkar vara i minsta laget för en sådan tung buss. Men Volvo-bussarna har ju 7-litersmotor så... Bussen är på väg till Paddington. Även om man inte får uppleva de platser i London som man läst eller hört om live så kan man ju alltid drömma sig dit när man ser bussarnas föredömliga destinationsskyltar.

Och så har vi då Arriva.

London United kör också Scania Omni. Det är RATP Group som äger företaget, alltså det parisiska lokaltrafikbolaget.

Så lämnade jag Euston Road och gick ett kvarter för att hitta en ny fotoplats. Men jag återvänder till Euston Road senare på kvällen...

Det visade sig dock vara svårt att fotografera där. Så jag gick runt hörnet och hittade en perfekt fotoplats. Det var minst en buss i minuten och så stod det en London-taxi parkerad som ytterligare ger stämning åt bilderna. Vem har inte hört talas om Trafalgar Square?

Eller hört talas om Waterloo? Fast det är inte det Waterloo som Abba sjunger om utan en station i London.

Mer kommer...

Joakim Wahlberg

Kul att se dina fina bilder Staffan! :) Får en att verkligen vilja åka dit, då jag ännu inte varit där... Och extra kul är att höra om alla företagen och om bussarna!! :) (att bara titta på en bild är tyvärr inte så jättekul...)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

yngrot

Ja visst har de små backspeglar som du skriver Staffan..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jacob

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 15 september 2013, 22:39:07 PM
Är inte backspeglarna, alltid gula, väldigt små på London-bussarna?

Alltid är väl att ta i... Tycker Omnin har rätt stor spegel.

Hur som helst är Londonbilder alltid trevligt.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jacob skrivet 18 september 2013, 23:53:40 PM
Alltid är väl att ta i... Tycker Omnin har rätt stor spegel.

/Jacob

Jag skrev inte heller att de alltid är små utan att de alltid är gula.