Huvudmeny

En ovanlig besökare

Startat av Bussmupp, 14 september 2013, 23:02:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmupp

En ovanlig Ryss tog sig till Arlanda den 12e och ska avgå igen imorgon(15e). Första gången Red Wings kommer till ARN.

Varför den kom hit vet jag inte, men iom att Red Wings är ett charter bolag så gissar jag på att den transporterade en grupp turister.

(Bilden togs genom staketet ute vid ramp M. Jag befann mig alltså utanför staketet och utanför området.)

Mr G

Red Wings Airlines är ett flygbolag baserat i Moskva, Ryssland. Flygbolaget erbjuder både reguljärt passagerarflyg och flygfrakt. Bolaget grundades 1999 under namnet VARZ-400, efter den ryska akronymen för Vnukovo Avia Repair Factory. Wikipedia

Trodde först att det var Detroit Red Wings som var på besök, men vingen stämde inte.  :)
吉先生

Skånebussen

Trevlig bild. Flygplanet är en Tupolev Tu-204-100 med två Perm (Aviadvigatel) PS-90A-motorer. Tillverkning/slutmontering sker i Ulyanovsk hos Aviastar-SP.

Modellen håller dock på att ersättas med den kraftigt uppgraderade Tu-204SM med nya PS-90A2-motorer och uppgraderad kabin, ny avionik, elektriskt manövrerade klaffar och många andra modifieringar.

Red Wings har nu slutligen beställt den nya SM-modellen och enligt vad jag förstår levereras de första maskinerna nästa år. Två prototyper flyger redan.

Bussmupp

Kan tillägga att Red Wings flyger med -100B varianten till och med.  ;)

Ersättas vet jag inte om man kan säga, men jag vet att RW har order för SM varianten, varav den första redan är i produktion om jag har förstått rätt.