Huvudmeny

Akterreklam

Startat av Magnus_J, 05 november 2007, 11:48:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus_J

en av två bussar med reklam plats över hela baken på Råsta, så vitt jag vet är det väl de första som har det på Råstagaraget.

Henrik Palmqvist

vem får intäkterna från reklamen?. Är det bussbolaget?

Fredde

Första B9S med detta överhuvudtaget, vad jag vet. Ser ut att smälta bra in i designen...

På våra sitter det plasthållare både på höger och vänster sida, samt bak med reklam. Lagom snyggt :-\

/Fredde

Frippe Fribas

Skall de få sabotera lacken på en sprillans ny buss så hoppas jag åtminstone att de får betala ordentligt för det...
//Fredrik

yngrot

Ja inte är det snyggt med reklam där bak. Vi har det på de flesta i stadstrafik i Borås ibland är det svårt att se både linjenr och bak bromsljusen.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Walter

I Malmö har man haft detta under ett par år och det måste vara orsaken till att lacken är så ful på bakstammarna. Drar klistret från reklamen med sig lacken? I så fall borde detta vara en dyr annonstavla.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Frippe Fribas

Jag antar att det är så ja, ser man på blåbussarna i Hornsberg så ser många bakstammar väldigt fula ut efter några stripningar.
Det var väl pga detta som det investerades i ramar att klistra reklamen i på många bussar i SL-land?
//Fredrik

Magnus_J

blåbussarna i Innerstaden samt en del röda har ju haft det en längre tid.
Vanligaste är väl den typen av reklamskylt som finns på den röda 515 vagnen på bilden.

Johan Hansson

Citat från: Magnus_J skrivet 05 november 2007, 14:22:35 PM
blåbussarna i Innerstaden samt en del röda har ju haft det en längre tid.
Vanligaste är väl den typen av reklamskylt som finns på den röda 515 vagnen på bilden.

I halmstad är det likadant.
Dessutom återanvänder de vatten om och om igen så bussarna tvättas i brun/svart vatten i tvätthallen.
Den vita lacken på bussarna blir brunare.
Nästa gång i  ni fotar bussar i Halmstad Släng en titt på den vita lacken på swebus bussar (stads-& landsortsbussarna) 
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.