H32 4108 i Fredhäll

Startat av Lars, 08 september 2013, 19:36:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars

Här kommer det en bild jag tog på H32 4108 som just ska lämna Fredhäll på linje 62 nån gång 1982

HJP

Citat från: Lars skrivet 08 september 2013, 19:36:02 PM
Här kommer det en bild jag tog på H32 4108 som just ska lämna Fredhäll på linje 62 nån gång 1982
Tack för den bilden. Den väcker många minnen.
Där har man stått åtskilliga gånger, med sin H32:a. Nu när jag ser bilden, så undrar jag varför jag inte kom på att plåta lite mer sådana här bilder, när jag ändå var där och inväntade avgångstid....

HJP

Ingwar Åfeldt

Den hållplatsen verkar vara på samma plats som där spårvagn linje 2 vände. Jag hade fasta turer som konduktör på linje 2 och 5 första året jag jobbade hos Stockholms Spårvägar.

M v h
Ingwar

Corny

Var någorlunda inblandad på den tiden. Men minns inte vad det stod i det gula fältet i fronten. Kan inte heller påminna mig att det var vanligt med en pappskylt "62" i fönstret under linjekrukan med 62 framvevad.

Corny

HJP

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 09 september 2013, 03:04:30 AM
Den hållplatsen verkar vara på samma plats som där spårvagn linje 2 vände. Jag hade fasta turer som konduktör på linje 2 och 5 första året jag jobbade hos Stockholms Spårvägar.

M v h
Ingwar
Om jag inte missminner mig, så är det skuggan av Pressbyråkiosken, som syns till vänster. Taket sticker också ut lite grand. Själva kiosken är väl utbytt, men den stod nog på samma plats som när 2:an vände här.

HJP

Lars

Tack för att bilden uppskattades.
Man skulle ha tagit många mer bilder på den tiden men det blev några i alla fall.

Dekalen i fronten är nog reklam från Svenska Lokaltrafikföreningen
Jag klarar inte riktigt att se vad det står då jag scannat på vanlig scanner från diabild, med en filmscanner blir tydligare.
Men något i denna stilen "Spar bensinen och miljö - ta bussen"

HJP

Citat från: Lars skrivet 09 september 2013, 12:40:01 PM
Men något i denna stilen "Spar bensinen och miljö - ta bussen"
Den tolkningen verkar högst rimlig  :)

HJP