Hollandsresa del 2!

Startat av Niclas Rosenius, 04 november 2007, 23:25:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Hej igen!

Nu har jag haft mer tid att fixa lite mer bilder från min resa till Holland och Belgien.

Vi fortsätter min vandring på mässan med en av alla småbussar som fanns där. Ja ni ser att det fanns en hel del Kineser där som sprang och fotade i alla olika vinklar dom kom åt.

Apropå kineser så hittade man King Long från Kina. Blev väl inte så imponerad av dom bussar som fanns där.

Men däremot denna boggiebuss från Volgabus var inte så väldigt dum.

Sen hittade man även en MAZ från Vitryssland, skulle kunna passa på vissa linjer här hemma där det finns vissa personer som tycker om att förstöra inredningen. Den ganska spartansk.

Sen hade vi ju den här filuren som alltid sprang ivägen när man skulle fota....

ända till han hittade denna läckra Starliner. Som var till salu för endast 6000 EUR. Då ingick även frakten inom Europa.

Vidare till dom större märkena på mässan hittade man Van Hool som hade runt 10-talet bussar på plats både ute och inne. Notera dom nya baklysena på VH numer.

VH hade även en väldigt läcker Vätgasbuss där.

Mittemot VH hade vi Scania/Irizar med 6 st bussar på plats. Irizar visade upp 3 röda bussar: i4, Century och PB. Scania hade 3 blåa bussar: OmniExpress, i4 och en OmniLink. Här kommer den blåa i4:an.

Mer blir det lite senare från mitt äventyr

//Niclas

Bussmicke

Trevligt, du verkar haft en njutningsfull resa.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 04 november 2007, 23:30:30 PM
Trevligt, du verkar haft en njutningsfull resa.

Jo, tack. Det hade jag. 8)

//Niclas

Ersa

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 04 november 2007, 23:25:35 PM
Ja ni ser att det fanns en hel del Kineser där som sprang och fotade i alla olika vinklar dom kom åt.

Dom är ju så underbara! Undrar om de hinner titta på alla sina bilder när de kommer hem?
Hur som helst behöver man aldrig känna sig "nördig" mitt ibland glada kameraförsedda kineser & japaner!  :D

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 04 november 2007, 23:25:35 PM
Sen hittade man även en MAZ från Vitryssland, skulle kunna passa på vissa linjer här hemma där det finns vissa personer som tycker om att förstöra inredningen. Den ganska spartansk.

Dvs en buss som Alex T skulle bli besviken på då? Ingen nattbelysning och läslampor att tala om?  ;)

Niclas Rosenius

Citat från: Verspieder skrivet 05 november 2007, 02:59:30 AM
Dom är ju så underbara! Undrar om de hinner titta på alla sina bilder när de kommer hem?
Hur som helst behöver man aldrig känna sig "nördig" mitt ibland glada kameraförsedda kineser & japaner!  :D

Man hade lite svårt för att hålla sig för skratt när man såg hur verkligen detaljstuderade kaross-sidor, instrumentbrädor och stolar. Även försökte på att fota bussarna underrede genom att sticka in kameran under bussarna.

Dvs en buss som Alex T skulle bli besviken på då? Ingen nattbelysning och läslampor att tala om?  ;)

Japp, nåt i den stilen skulle man kunna säga.

//Niclas

Ersa

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 05 november 2007, 10:02:25 AM
Man hade lite svårt för att hålla sig för skratt när man såg hur verkligen detaljstuderade kaross-sidor, instrumentbrädor och stolar. Även försökte på att fota bussarna underrede genom att sticka in kameran under bussarna.
//Niclas

Där ligger t.o.m Bussmicke i lä!  :o

christianm

Intressanta bilder. Jag gillar nog Volgabus och MAZ bäst även om vätgasbussen inte såg så tokig ut.