Huvudmeny

Lindvreten 29/8 (Del 2)

Startat av Daniel T, 04 september 2013, 19:26:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel T

Del 1: http://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,59965.0




Fd Gamla Uppsala Buss 371


Fd Gamla Uppsala Buss 379


Fd Gamla Uppsala Buss 762


Fd Gamla Uppsala Buss 376






Fd Gamla Uppsala Buss 269


Fd Gamla Uppsala Buss 372


Keolis 7094












Temsa (ORY998)


Lagerstedts Bil (BBJ197)






Esbjörn

Planerar Svenska Neoplan ett museum eller nåt??? :-)
Känns som en makalös kapitalförstöring att inbytta 7-8 år gamla bussar tillåts stå osålda i närmare fem år.

Några exempel från bilderna:
SBS883 Euroliner årsm 2001. Ägs av Sv Neoplan sedan 2008-12-31, avställd sedan 2009-02-23.
SCP496 S328DT årsm 2001. Ägd av Sv Neoplan sedan 2008-07-28 och avställd samma dag.
SWJ235 Skyliner årsm 2002. Ägd av Sv Neoplan sedan 2008-11-05, avställd dagen innan.
XMR919 Skyliner årsm 2006. Ägd av Sv Neoplan sedan 2011-12-12, avställd nån månad före det.
SCR880 Starliner årsm 2001. Ägd av Sv Neoplan sedan 2009-02-04, avställd 2008.
PZA291 MAN A23 årsm 2000. Ägd av Sv Neoplan sedan 2008-10-06, avställd dagarna innan.

Fredde

Ja nästan hela deras gårdsplan tas upp av dessa bussar.
Bussar till verkstad eller nyleveranser får knappt plats... :P

Marc

Vem l köpa en gammal Neoplan?
Nej, skämt åsido så är det en stor skillnad på begagnatmarknaden när det gäller Neoplan jämfört med Scania och Volvo. Våra svenska märken är fortsatt attraktiva efter 7-8 år. En äldre Neoplan vill knappt någon ha, skillnaden stavas ofta kvalitet!

Ersa

Var de inte ens värda att exportera till Tyskland eller Östeuropa när de byttes in för omkring fem år sedan? Numera känns det som att hoppet är ute om dem. Dessutom börjar man ju fundera om inte detta "museum" avskräcker nya tänkbara kunder rejält, då märkets korta livslängd syns tydligt.

Cero

Citat från: Ersa skrivet 05 september 2013, 12:37:41 PM
Var de inte ens värda att exportera till Tyskland eller Östeuropa när de byttes in för omkring fem år sedan? Numera känns det som att hoppet är ute om dem. Dessutom börjar man ju fundera om inte detta "museum" avskräcker nya tänkbara kunder rejält, då märkets korta livslängd syns tydligt.

Det förefaller som att den s.k. marknaden har ytterligt stort förtroende för tyska fordon (förutom Opel), så det borde inte vara något problem att det står ett museum på gårdsplanen. Kvalitetsryktet är grundmurat och återförsäljaren har säkerligen en trovärdig förklaring till varför dessa driftsäkra kvalitetsfordon fortfarande står där.