Felprogrammerad störningsinformation

Startat av rengmark, 03 september 2013, 23:03:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

rengmark

Dags för inskränkningar i Stockholms busstrafik igen (presidentbesök). SL anger på sin hemsida att blåbuss 2 är inställd mellan Stadsbiblioteket och Räntmästartrappan när den i verkligheten är inställd mellan Odenplan och Slussen. Antingen är infon automatgenererad på indragna hållplatser eller också skriven av någon som inte känner till Stockholm.
http://storningsinformation.sl.se/Avvikelser.aspx?TM=BUS

buskörare

Såg också att 676:an inte kommer åka in till stan utan vända i Danderyd. Jag kan lova att det kommer bli kaos i Danderyd då, det är dåligt med uppställningsplatser redan nu.

Ersa

Citat från: buskörare skrivet 04 september 2013, 00:28:01 AM
Såg också att 676:an inte kommer åka in till stan utan vända i Danderyd. Jag kan lova att det kommer bli kaos i Danderyd då, det är dåligt med uppställningsplatser redan nu.

Samt 639 och säkerligen även 670.
Alla bussar på 639 och 676 som vanligtvis står uppställda på Tekniska tommas upp till de bägge hemgaragen mitt på dagarna idag och imorgon. Antalet Rimbo- och Norrtäljebussar på planen i Danderyd försöks nog hållas nere så mycket det bara går.

Nico

De Norrtäljebussar som inte kan stå vid Tekniska kommer tillfälligt att stå på annan hyrd plats. De kommer alltså inte att belasta Danderyd. Vad gäller de turer som Fridströms kör så ordnar de detta på egen hand med sedvanlig finess.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

buskörare

Tack för svar, båda!! Situationen i Danderyd är verkligen hopplös, därav min undran.

buskörare

Hmm, nog är det rätt många dubbeldäckare här i Danderyd nu i alla fall.

Ersa

Informationen har varit lite "sådär", men det Nico skriver stämmer. Dubbeldäckarna och Hallstaviksbussarna står på annan plats dagtid, med personal på plats i Danderyd som ska sköta det hela. Rimbobussarna tommas hem på förmiddagen och ner igen på eftermiddagen för att inte stå i vägen någonstans.
Men hur löste Arriva det med bussarna på 670?

buskörare

Citat från: Ersa skrivet 04 september 2013, 17:09:35 PM
Informationen har varit lite "sådär", men det Nico skriver stämmer. Dubbeldäckarna och Hallstaviksbussarna står på annan plats dagtid, med personal på plats i Danderyd som ska sköta det hela. Rimbobussarna tommas hem på förmiddagen och ner igen på eftermiddagen för att inte stå i vägen någonstans.
Men hur löste Arriva det med bussarna på 670?

Jag räknade när jag var där då när jag skrev till 7 dubbeldäckare och åtminstone 2 röda från Norrtälje. Så nja, att dom stod på annan plats håller jag inte med om. Våra 670 stod lite överallt. Även på rampen i Danderyd.

Nico

Lite överskott blir det säkert tidvis då ett fåtal personer inte hinner flytta allt på en gång osv. Logistiken kring det hela är inte helt enkel. Sen handlar det lite om att bita ihop då det ju är ett extremt tillfälle som turligt nog är över i morgon kväll. Sänder samtidigt en stilla tanke till kollegorna på Keolis i City.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

buskörare

Citat från: Nico skrivet 04 september 2013, 18:51:04 PM
Lite överskott blir det säkert tidvis då ett fåtal personer inte hinner flytta allt på en gång osv. Logistiken kring det hela är inte helt enkel. Sen handlar det lite om att bita ihop då det ju är ett extremt tillfälle som turligt nog är över i morgon kväll. Sänder samtidigt en stilla tanke till kollegorna på Keolis i City.

Problemet var inte så stort för mig, mer för dom som missade pauser och delar av raster för att det inte gick att parkera bussen nånstans. Danderyd skulle verkligen behöva byggas ut!

Nico

Tja, skulle man få T-banan förlängd till Arninge så skulle ju trycket minska.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Citat från: buskörare skrivet 04 september 2013, 20:05:14 PM
Problemet var inte så stort för mig, mer för dom som missade pauser och delar av raster för att det inte gick att parkera bussen nånstans. Danderyd skulle verkligen behöva byggas ut!

En idé vore en helt ny bussterminal precis norr om Mörby Centrum, där OK-macken tidigare låg. Där skulle det kunna gå flera lokallinjer, som därför skulle kunna avlasta Danderydsterminalen.
En permanent lösning behövs även på 676, 670 och 639, då det känns rätt otidsenligt att köra precis varenda avgång på dessa linjer in till Tekniska, samtidigt som Danderyd inte klarar av att svälja dem. Det har talats om Arninge som södra ändhållplats för dessa linjer i över tio år, men som det ser ut nu lär ytterligare tio år gå innan något konkret beslut om tunnelbana och/eller RB-station ute vid E18 tas.